Švýcarsko zahájí výstavbu „čisté“ komerční jednotky na výrobu vodíku, která bude použita k pohonu flotily nákladních automobilů na palivové články dodávané společností Hyundai. Tyto kamiony budou jezdit po Evropě a projekt by mohl být rozšířen i do Spojených států.
V Gösgenu, kde je již jaderná elektrárna, bude postavena první komerční jednotka na výrobu vodíku ve Švýcarsku. Vodík se bude vyrábět prostřednictvím vodní elektrárny, která bude zajišťovat „zelenou“ energii pro elektrolýzu. Vodní elektrárny nejsou ekologicky dokonalé, zejména pokud jde o vodní cyklus, vodní faunu a jejich rovnováhu, ale jsou vždy lepší než energie z fosilních paliv. Výsledné palivo pak bude použito k dodání 1 600 nákladních vozidel do roku 2025.
Tuto flotilu poskytne Hyundai, který na vodík spoléhá, obzvláště po modelech ix35 Fuel Cell a především NEXO. Jednotlivé kamiony budou mít omezený dojezd 400 kilometrů. Vodíkový pohon bude velmi užitečný pro snížení znečištění na místní úrovni, nemluvě o rychlosti tankování (ve srovnání s elektrickým pohonem).
Společnost H2 Energy, která za tímto projektem stojí, doufá, že celý projekt se postupně rozšíří i do Spojených států.
Tenhle clanek zase psal nejakej prekladac.
Kde jsou casy, kdy v redakcich sedeli redaktori a ne prerostli pubertaci.