Vodíková mobilita utrpěla vážný zásah do jejího rozvoje. Korejská automobilka Hyundai podle eurotransport.de překvapivě zrušila pokračování projektu zelené vlajkové lodi ve Švýcarsku. Důvodem jsou extrémně kolísající ceny energií na evropském trhu. V zemi se také nebude prodávat nákladní vozidlo Hyundai Xcient Fuel Cell.
Podle informací od zákazníků byly téměř všechny smlouvy na vodíkové kamiony rázem pozastaveny. Pokračovat má však pouze program pay per use v podobě 47 vozidel poháněných vodíkem, které již aktuálně jezdí po švýcarských silnicích. Důvodem, proč další vozidla nebudou dodána, je podle frustrovaných zákazníků nedostatečná dostupnost vodíku ve Švýcarsku. Obchodní model pro Švýcarsko totiž počítal s výhradním používáním zeleného vodíku z obnovitelných zdrojů energie, ale to se nedaří zajistit pro další objednaná vozidla.
Radove levnejsi, jednoduzsi a efektivnejsi je tu elektrinu z oze nabit do baterek aut a jezdit na ni primo s vynechanim toho velmi ztratoveho retezce elektrolyzy a nasledne zpetne premeny vodiku na elektrinu v palivovem clanku.
Mozna nekde v Emiratech, kdyz si postavi v pousti fve farmy a vedle nich elektrolyzery by to smysl davat mohlo, ale tam zase budou mit patrne problem kde brat pro elektrolyzu dostatek vody.