4,5metrové auto se chlubí proti sobě otevíratelnými bočního dveřmi bez B-sloupku, což by rodiny jistě uvítaly a my doufáme, že se tohoto řešení, neocenitelného při nakládání dětských sedaček či nastupování méně pohyblivých osob, dočkáme i v sériové podobě. Vnější design v tak trochu cyberpunkovém stylu rozvíjí motivy dnes již sériového Meganu Electric a hodně si pohrává i s rozložením tradičních prvků, ovšem se zjevnou snahou zachovat výrobní náklady v rozumné výši. Kdybychom měli nálepkovat, nejspíš sáhneme k označení crossover mezi SUV a MPV a můžeme jen doufat, že to nebude za cenu takových ztrát na vnitřním prostoru jako u některých jiných nových generací velkoprostorových Renaultů, v první řadě právě s Espacem.
Komentovat interiér v tuto chvíli nemá příliš smysl, dodejme tedy pouze, že se zcela vzdal materiálů živočišného původu a v dosud nevídané míře spoléhá na recyklaci. Vůz je ze 70 % stvořen z druhotných surovin a všechny materiály, z nichž vznikl, lze znovu použít z plných 95 % včetně baterie. Například kompletní podlaha vznikla z nadrcených PET lahví, veškeré potrubí pochází z recyklovaného leteckého karbonu, tlaková nádoba na vodík vzešla z karbonových vláken ze starého papíru. Sedadla zcela opustila kůži ve prospěch nízkouhlíkového polyesteru a všechny ostatní materiály pocházejí z nízkokarbonových zdrojů. Šlo se až do takových detailů, že černý pigment vnějšího laku pochází z filtrace pevných částic z ovzduší.
Ačkoliv Renault uvádí, že nový rodinný model chystaný na rok 2024 bude čistě elektrický, pohon konceptu nahlédl dále do budoucnosti, konkrétně tam, kde se už budeme zamýšlet i nad celkovou uhlíkovou stopou dnešních čistě bateriových elektromobilů. Proto je koncept poháněn hybridem, ovšem s vodíkovým pohonem. Ten je tvořen palivovým článkem o relativně skromném výkonu 16 kW a vyrovnávací baterií o 40 kWh s možností externího nabíjení. Každopádně by takto řešené vozidlo mělo ujet 800 km, tedy znázorněno pro Francouze s rezervou z Paříže do Marseille, nám může posloužit třeba vzdálenost Praha–Benátky nebo třeba Praha–Užhorod.
Protože je dnes v módě nahradit poslechové zážitky z používání vozidla nějakým tím slavným jménem, které se podílí na akustickém designu, s konceptem Megane Vision nepomáhal nikdo menší než samotný mág elektronické hudby Jean-Michel Jarre. Ten pomáhal nejen se zvukovým podpisem auta, ale také inovativním řešením vnitřní akustiky. Ta totiž vytváří u každé sedačky privátní akustický prostor, který se vzájemně neruší s těmi dalšími. K tomu slouží reproduktory v hlavových opěrkách a mikrofony, s jejichž pomocí lze také vzájemně komunikovat. Zážitek z jízdy dále umocňuje rozeznávání obličejů, které nejen vůz odemkne, ale rovnou i nastaví pro každého řidiče zvlášť. Výhled vylepšuje podlouhlý displej hned pod čelním oknem zobrazující slepé úhly. A aby těch inovací nebylo málo, pokročilá biometrická senzorika dokáže předejít problémům z únavy či zdravotním problém personalizovanými doporučeními.
Rozvor 2835 mm by se měl postarat o dostatek prostoru, výkon 160 kW zase o důstojnou dynamiku. Pohon dostal na starost stejný osmipólový synchronní elektromotor s cizím buzením jako v Meganu Electric. A jím nastavené standardy plní i velmi solidní pohotovostní hmotnost 1 700 kg. Uvidíme, co z toho všeho se dostane do sériové podoby, avšak v elektrickém pohonu žádné velké změny nečekejme.