BMW Group oznámila, že v roce 2028 odstartuje v rakouském Steyru sériovou výrobu vodíkových palivových článků třetí generace. „Uvedení prvního sériového modelu BMW s vodíkovými palivovými články v roce 2028 rozšíří naše technologicky otevřené produktové portfolio o další mimořádně efektivní a výkonný pohonný systém s nulovými emisemi,“ říká Joachim Post, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj. „Volba Steyru jako místa výroby jasně demonstruje náš závazek k evropské inovační stopě. Kompetenční centra BMW v Mnichově a Steyru hrají klíčovou roli ve vývoji průkopnických palivových článků.“
Na vývoji pohonu se budou podílet kompetenční centra v Mnichově a Steyru, kde již vznikají první prototypy. Ty slouží k testování montážních a validačních procesů, aby byla technologie připravena na velkosériovou výrobu. Další klíčové komponenty zajistí závod v Landshutu, kde se od roku 2026 začne vyrábět řídicí jednotka BMW Energy Master regulující elektrický tok mezi palivovými články a vysokonapěťovou baterií.





„Jsme hrdí na to, že v budoucnu budeme v továrně Steyr vyrábět další inovativní technologii pohonu, která doplní nejnovější generace elektromotorů a spalovacích motorů,“ říká Klaus von Moltke, senior viceprezident pro výrobu motorů ve společnosti BMW AG a ředitel továrny BMW Group Steyr. „To spolu s vývojovými zkušenostmi, které máme k dispozici na místě, činí z naší továrny vynikající příklad technologicky otevřeného přístupu BMW Group.“
BMW zkouší vodík s modelem iX5 Hydrogen
Nová generace vodíkového pohonu přitom přináší hned několik zlepšení. Díky kompaktnější konstrukci zabírá celý systém přibližně o čtvrtinu méně místa, nabízí vyšší hustotu výkonu a dosahuje lepší účinnosti díky modernizovaným komponentům i novým strategiím řízení. V praxi to znamená delší dojezd, vyšší výkon a nižší spotřebu energie oproti dosavadním řešením.






BMW Group připomíná, že navazuje na dosavadní zkušenosti s modelem iX5 Hydrogen, který jsme měli dokonce možnost otestovat, a na dlouhodobou spolupráci s Toyotou.
