BMW se od roku 2028 opře do vodíku

1
BMW se od roku 2028 opře do vodíku
Fotografie: BMW
  • BMW Group spustí sériovou výrobu vodíkových palivových článků třetí generace v roce 2028 v rakouském Steyru
  • Nový systém je kompaktnější, účinnější a připravený pro integraci do budoucích vozidel
  • Na vývoji se podílejí kompetenční centra v Mnichově a Steyru, klíčové komponenty zajistí továrna Landshut

BMW Group oznámila, že v roce 2028 odstartuje v rakouském Steyru sériovou výrobu vodíkových palivových článků třetí generace. „Uvedení prvního sériového modelu BMW s vodíkovými palivovými články v roce 2028 rozšíří naše technologicky otevřené produktové portfolio o další mimořádně efektivní a výkonný pohonný systém s nulovými emisemi,“ říká Joachim Post, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj. „Volba Steyru jako místa výroby jasně demonstruje náš závazek k evropské inovační stopě. Kompetenční centra BMW v Mnichově a Steyru hrají klíčovou roli ve vývoji průkopnických palivových článků.

Na vývoji pohonu se budou podílet kompetenční centra v Mnichově a Steyru, kde již vznikají první prototypy. Ty slouží k testování montážních a validačních procesů, aby byla technologie připravena na velkosériovou výrobu. Další klíčové komponenty zajistí závod v Landshutu, kde se od roku 2026 začne vyrábět řídicí jednotka BMW Energy Master regulující elektrický tok mezi palivovými články a vysokonapěťovou baterií.

Vodíkové palivové články BMW třetí generace

Jsme hrdí na to, že v budoucnu budeme v továrně Steyr vyrábět další inovativní technologii pohonu, která doplní nejnovější generace elektromotorů a spalovacích motorů,“ říká Klaus von Moltke, senior viceprezident pro výrobu motorů ve společnosti BMW AG a ředitel továrny BMW Group Steyr. „To spolu s vývojovými zkušenostmi, které máme k dispozici na místě, činí z naší továrny vynikající příklad technologicky otevřeného přístupu BMW Group.

BMW zkouší vodík s modelem iX5 Hydrogen

Nová generace vodíkového pohonu přitom přináší hned několik zlepšení. Díky kompaktnější konstrukci zabírá celý systém přibližně o čtvrtinu méně místa, nabízí vyšší hustotu výkonu a dosahuje lepší účinnosti díky modernizovaným komponentům i novým strategiím řízení. V praxi to znamená delší dojezd, vyšší výkon a nižší spotřebu energie oproti dosavadním řešením.

Vodíkové BMW iX5 Hydrogen zavítalo před dvěma roky i k nám do redakce

BMW Group připomíná, že navazuje na dosavadní zkušenosti s modelem iX5 Hydrogen, který jsme měli dokonce možnost otestovat, a na dlouhodobou spolupráci s Toyotou.

Diskuze ke článku
Zdeněk Mlček
Zdeněk Mlček
To je škoda, že si top manageři nenechají udělat nějakou studii o vodíku, dle rozboru na YT od českých fyziku: Fyzikalni limity greendealu. To bohužel taky není cesta z hlediska skladování vodíku, a ekologické naročnosti vyroby vodíku. Za mě, udělat dobré hybridy, s malou spotřebou....kde bychom ideálné nahradily brzdy generatorem (kde to odstrani emise z brzd. obložení). Např. takový Dacia Bigster hybrid, který jezdí kolem 5L benzínu o velikosti Kodiaqu mi přijde, jako paradní začatek.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze