Toyota se evidentně ani v době elektromobilů nevzdává spalovacích motorů. Naopak – pracuje na jejich přeměně pro alternativní paliva s nízkými nebo nulovými emisemi. A protože se říká, že neexistuje lepší zkušební laboratoř než závodní trať, nasazuje je rovnou do 24hodinových maratonů. Na okruhu Fuji se letos předvedla jak GR Corolla H2 Concept s vodíkovým pohonem, tak GR86 Future FR s pohonem na bioetanolový benzin E20.
GR Corolla H2 Concept se dostala do pokročilé fáze vývoje a během 24hodinového závodu zvládla 468 kol. V tiskové zprávě značky jsme se pak dozvěděli, že díky nové technologii přepínání mezi stechiometrickým a chudým spalováním podle zátěže dokáže lépe vybalancovat výkon a účinnost. K tomu přidala rychlejší tankování díky přepracovanému ventilu a několik odlehčení, včetně použití hliníkových kabelových svazků.
Druhý testovaný vůz, GR86 Future FR Concept, spolkl během závodu dokonce 523 kol, a to konkrétně s palivem E20 – benzinem, který obsahuje 20 % bioetanolu z obnovitelných rostlinných zdrojů. Toyota přitom dodává, že věří, že právě taková paliva by mohla pomoci ke snížení emisí i u stávajících aut s klasickými motory.

