Toyota stvořila vodíkový záchranný vůz. Projede všude a dobije váš elektromobil

3
Toyota stvořila vodíkový záchranný vůz. Projede všude a dobije váš elektromobil
Fotografie: Toyota
  • Jde o koncept Tacoma H2 Overlander
  • Jeho hlavním pohonem je vodík
  • Kombinovaný výkon dosahuje 547 koní a dokáže vyrobit až 15 kWh elektrické energie pro externí využití

Toyota se rozhodla, že se snad nikdy nevzdá myšlenky na vodíkový pohon a na letošním ročníku tuningové výstavy SEMA Show v USA představuje ultimátní terénní koncept s vodíkovým pohonem. Výrobce jej prezentuje jako vůz, který je určen do těžkého terénu a současně je schopen nabít váš vybitý elektromobil, ať už jste skončili kdekoliv. Základem se stal pick-up Tacoma, který je vp prodeji právě v USA a svou velikostí přesahuje v Evropě nabízený Hilux. O pohon se zde starají dva elektromotory, které společně s vodíkovou technologií poskytují výkon 547 koní. FCEV studie využívá baterii o kapacitě 24,9 kWh, protože si dokáže energii vyrábět sama za jízdy. Toyota se chlubí, že pokud by bylo potřeba nabít nouzově další elektromobil, tento koncept umí předat až 15 kWh elektrické energie. Ať už si o novém vodíkovém konceptu myslíte cokoliv, Toyota ukazuje, že i nadále pracuje na zajímavých vodíkových projektech.

Palivové články pocházejí ze současné druhé generace modelu Mirai a v útrobách vozu jsou celkem tři tlakové nádrže. Vodík prochází palivovým článkem a vyrábí elektřinu, která se poté používá k pohonu vozidla a doplňování energie do baterie. Stejně jako u jakéhokoli vozidla s palivovými články je jediným vedlejším produktem vodní pára, která je ale v tomto konceptu zachycena zpět a uložena do speciální nádrže. Z té pak lze vodu využívat například pro umytí nádobí a nebo sprchování. Karoserie H2-Overlanderu je vybavena aerodynamickými panely z recyklovaných uhlíkových vláken, terénními nárazníky s vyprošťovacími body, navijákem a úložnými systémy. K překonání náročného terénu se hodí jak uzamykatelné diferenciály na přední a zadní nápravě, ale také zvednuté odpružení a terénní pneumatiky.

Všechny dodatečné komponenty byly vytištěny na 3D tiskárně a Toyota uvádí, že vůz byl vytvořen za pouhých pár měsíců. Koncept Tacoma H2 Overlander byl představen v rámci hesla „Powered by Possibility“ a demonstruje, jak může vodík přinést dobrodružství i udržitelnost. Podle Mika Trippa, viceprezidenta marketingové skupiny Toyota, koncept dokazuje, že čistá energie a reálné schopnosti mohou jít ruku v ruce.

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 5. 11. 14:24
Toyota s vodikem neda pokoj :-)). Chybi podstatna informace - kolik vodiku tam vejde.
Kde to auto vezme vodik?

electrek pise ze Toyotu budou zalovat v USA kvuli podvodu s vodikovymy technologii

Fakt doda jen 15kWh??? :-)))

Kouknete videa z nedavne cesty Bjorna Nylanda do Slovinska a Chorvatska. Tam v Metronu mu ukazovali baterku 7.5kWh pro zachranu EV v dizajnu kanystru na benzin, vazila prekvapive malo - kolem 40kg a myslim mela kolecka. I Bjorn jiz davno na to vyuzyva obycejny EcoFlow.

EV clinic zase ukazovali vlastni bateriovy range extender pro starsi EV. a sady lozisek pro repase motoru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze