Podle greencarreports.com Honda potvrdila, že v roce 2024 uvede pohon, který by mohl vyřešit několik bolestivých slabin vodíkových palivových článků, především dosud řídkou síť plnicích stanic. Protože i vůz s palivovými články je de facto elektromobilem s trakční baterií, použije do něj baterii o něco větší a přidá možnost domácího dobíjení. Vznikne tak plug-in hybrid s palivovými články místo spalovacího motoru, tedy kombinace, po níž fanoušci vodíkového pohonu už dlouho volají. Novinka, jejíž název zatím neznáme, ale můžeme si zaspekulovat, že by to mohla být třeba CR-V Fuel Cell (soudě podle Clarity Fuel Cell), vznikla na základě čerstvě uvedené nové Hondy CR-V, která se v Evropě zatím neprodává.
V tuto chvíli ovšem vůbec není jasné, zda se na podobnou novinku může těšit i v Evropě. Vyrábět se totiž bude v americkém závodě Ohio, kde se v současné chvíli produkuje malosériový supersport Honda NSX. Dává to smysl, i když v celých USA je v současné době k dispozici jen 54 veřejných plničem vodíku. Honda totiž navázala spolupráci s GM a bude s ním sdílet právě technologii palivových článků. Svůj nový vodíkový model, který má pomoci splnit závazek vyrábět v roce 2040 pouze vozy bez lokálních emisí, také Honda míní vyrábět v tisících ročně, tedy řádově více než bývalé Clarity FC, kterých vznikaly pouze stovky. Honda dosud neprozradila ani žádné technické podrobnosti.
Oni existují nějací fanoušci vodíkového pohonu?
Já znám jen pár pracovníků z trollích farem, kteří za tuto technologii na objednávku petroheadů lobují...