Ve svém výzkumném a vývojovém středisku v německém Offenbachu přestavila Honda novinářům hned několik důležitých novinek souvisejících se závazkem značky dosáhnout v roce 2050 absolutní uhlíkové neutrality. Jde tedy především o novinky elektrické, ať už kompletně či částečně. Každou z nich si vzhledem k jejich zajímavosti představíme postupně v samostatném článku, nyní tedy stručný souhrn toho, co značka v dohledné době představí v Evropě. To samo o sobě je důležité, protože Honda, stejně jako ostatní menší japonští výrobci, donedávna zvažovala úplné opuštění Evropy kvůli nerentabilitě úprav pro zdejší drakonické emisní limity. Elektromobilů se to ovšem naštěstí netýká.
Nejdůležitější je nová generace středně velkého SUV Honda CR-V, která do Evropy dorazila poté, co se už půl roku prodává v Číně a USA. V Japonsku tento model paradoxně skončil pro malý zájem, což v jiných částech světa nastane jen těžko, soudě podle prodejních statistik. Přiváží nejnovější evoluci sériového hybridního pohonu e:HEV bez mechanické vazby mezi spalovacím motorem a koly známou již z nového Civiku. Historickou novinkou pro značku je ovšem zavedení volitelného provedení e:PHEV, které se mechanicky shoduje, ale dostalo větší baterii s možností externího dobíjení.
Druhou novinkou je vstup do zcela nové třídy kompaktních SUV s netradičně tvarovaným modelem ZR-V. Ten se velikostně trefuje mezi subkompaktní HR-V sdílející techniku s Jazzem a středotřídním CR-V. V Japonsku tento model větší CR-V nahradil. I ZR-V bude pohánět sériový hybrid e:HEV převzatý i s ostatní technikou od Civiku. Půjde tedy o technicky pokročilejší stroj než menší HR-V.
A konečně první elektromobil nové generace po solitérním hatchbacku Honda e, který přináší nejen zcela novou techniku, ale i designový jazyk. Technicky sofistikované kompaktní SUV Honda e:Ny1 nabídne zcela novou elektrickou platformu, dojezd přes 400 km, prostorný interiér a elektronizované uživatelské rozhraní. Evropané se dočkají rovněž vůbec prvního elektrického motocyklu Honda s libozvučným názvem EM1e: a vyměnitelnými, přenosnými bateriemi, které si nabijete v pohodlí domova.
Honda rovněž oznámila, že svou velice zajímavou službu e:Progress rozšíří ze Spojeného království do celé Evropy spolu s elektromobilem e:Ny1 a plug-in hybridem CR-V e:PHEV. Podstata spočívá v chytré domácí nabíječce pracující se spotovými cenami elektřiny a nabíjející v době, kdy jsou nejnižší. Systém je schopen pracovat i s domácí solární elektrárnou a používat její energii tak, aby to bylo pro klienta nejvýhodnější. Honda jako jediná něco podobného nabízí pod vlastní značkou a deklaruje, že ve Velké Británii díky e:Progress elektromobilisté šetří po přepočtu na koruny pětimístné částky ročně.