Ve svém výzkumném a vývojovém středisku v německém Offenbachu přestavila Honda novinářům hned několik důležitých novinek souvisejících se závazkem značky dosáhnout v roce 2050 absolutní uhlíkové neutrality. Jde tedy především o novinky elektrické, ať už kompletně či částečně. Každou z nich si vzhledem k jejich zajímavosti představíme postupně v samostatném článku, nyní tedy stručný souhrn toho, co značka v dohledné době představí v Evropě. To samo o sobě je důležité, protože Honda, stejně jako ostatní menší japonští výrobci, donedávna zvažovala úplné opuštění Evropy kvůli nerentabilitě úprav pro zdejší drakonické emisní limity. Elektromobilů se to ovšem naštěstí netýká.
![Honda CR-V](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Nejdůležitější je nová generace středně velkého SUV Honda CR-V, která do Evropy dorazila poté, co se už půl roku prodává v Číně a USA. V Japonsku tento model paradoxně skončil pro malý zájem, což v jiných částech světa nastane jen těžko, soudě podle prodejních statistik. Přiváží nejnovější evoluci sériového hybridního pohonu e:HEV bez mechanické vazby mezi spalovacím motorem a koly známou již z nového Civiku. Historickou novinkou pro značku je ovšem zavedení volitelného provedení e:PHEV, které se mechanicky shoduje, ale dostalo větší baterii s možností externího dobíjení.
![Honda ZR-V](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Druhou novinkou je vstup do zcela nové třídy kompaktních SUV s netradičně tvarovaným modelem ZR-V. Ten se velikostně trefuje mezi subkompaktní HR-V sdílející techniku s Jazzem a středotřídním CR-V. V Japonsku tento model větší CR-V nahradil. I ZR-V bude pohánět sériový hybrid e:HEV převzatý i s ostatní technikou od Civiku. Půjde tedy o technicky pokročilejší stroj než menší HR-V.
![Honda e:Ny1](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
A konečně první elektromobil nové generace po solitérním hatchbacku Honda e, který přináší nejen zcela novou techniku, ale i designový jazyk. Technicky sofistikované kompaktní SUV Honda e:Ny1 nabídne zcela novou elektrickou platformu, dojezd přes 400 km, prostorný interiér a elektronizované uživatelské rozhraní. Evropané se dočkají rovněž vůbec prvního elektrického motocyklu Honda s libozvučným názvem EM1e: a vyměnitelnými, přenosnými bateriemi, které si nabijete v pohodlí domova.
Honda rovněž oznámila, že svou velice zajímavou službu e:Progress rozšíří ze Spojeného království do celé Evropy spolu s elektromobilem e:Ny1 a plug-in hybridem CR-V e:PHEV. Podstata spočívá v chytré domácí nabíječce pracující se spotovými cenami elektřiny a nabíjející v době, kdy jsou nejnižší. Systém je schopen pracovat i s domácí solární elektrárnou a používat její energii tak, aby to bylo pro klienta nejvýhodnější. Honda jako jediná něco podobného nabízí pod vlastní značkou a deklaruje, že ve Velké Británii díky e:Progress elektromobilisté šetří po přepočtu na koruny pětimístné částky ročně.