Reálná spotřeba Hondy CR-V e:PHEV na středně dlouhých trasách

12
Reálná spotřeba Hondy CR-V e:PHEV na středně dlouhých trasách
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Testujeme střednědobou spotřebu Hondy CR-V e:PHEV
  • Na středně dlouhých trasách má spotřebu okolo 2 l/100 km
  • Náklady na benzín a elektřinu vychází na 1,4 Kč/km

Testujeme reálnou spotřebu plug-in hybridu Honda CR-V e:PHEV a před začátkem testu Zaostřeno na spotřebu jsme ujeli necelých 500 kilometrů na středně dlouhých trasách. U plug-in hybridů má délka tras velký vliv na spotřebu benzínu, protože na krátkých trasách, kde stačí elektrický dojezd, mohou jezdit jen na elektřinu. Když ale délka trasy přesáhne elektrický dojezd, platí že čím delší trasa je, tím větší je podíl spotřeby benzínu.

Technické parametry Honda CR-V (2023) e:PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 916 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 335 Nm
Baterie17,7 kWh
Nabíjenípalubní: 6,8 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,8 l / 100 km
Cena od1 394 900 Kč

S testovanou Hondou CR-V e:PHEV jsme na středně dlouhých trasách, které už převyšují elektrický dojezd, najeli necelých 500 kilometrů. Šlo o trasy o délce okolo 100 kilometrů, nejprve z Berouna do Písku a zpět, poté z Berouna do Peček u Kolína a zpět. Nakonec pak nějaké jízdy mezi Berounem a Prahou. V cíli jsme většinou měli možnost nabít trakční baterii do 100 %, s výjimkou Písku. Tam jsme nabili přibližně 2/3 baterie během návštěvy restaurace, u které nabíjecí stanice byla.


Šlo spíše o styl jízdy s lehčí nohou, ale cestou do Peček jsem jel naopak svižněji, protože jsem doháněl čas ztracený v koloně před Prahou. Výsledek byl, že auto ukázalo rovné 2 litry na 100 km a to potvrdilo i tankování, podle kterého vyšla reálná spotřeba na 1,99 l/100 km. Honda CR-V e:PHEV nezobrazuje spotřebu elektřiny, ale já všechna nabíjení zaznamenávám a výpočtem to vychází na 13,81 kWh/100 km. Náklady na palivo a elektřinu pak reálně po 459 ujetých kilometrech vychází na 1,4 Kč/km. To je sice více, než běžně bývá u elektromobilů, ale na druhou stranu o poznání méně, než by to vycházelo u podobně velkého SUV se spalovacím, zejména pak zážehovým, motorem.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 6. 5. 21:28
Honda to má dobře vyřešené už u normálního hybridu. Do 80kmh ji pohání pouze elektromotor, ICE jen vyrábí elektřinu a pohání kola pouze na jeden stálý dlouhý převod někde od 80km/h s pomocí elektromotoru. Nepřekvapuje mě, že zvětšení baterky s možností dobití tomu jen pomohlo.

Při opravdu běžné ceně 6Kč doma(=2,5Kč/kWh) jsem při 1,4Kč/km na cca 22kWh/100km což bude běžný průměr podobně velkého EV. Soláry vyjdou sice asi o 15% levněji, ale to zlevní i cenu jízdy s CR-V

Navíc...pokles ceny CR-V je podstatně menší, jak srovnatelného EV. Pořizovačka je od 1,2mio už ve výbavě Advanced Tech.

Ovšem Kodiaq PHEV od 1,1mio bude asi i tak lepší volba.
Petr Broža
Petr Broža
Naposledy upraveno: 7. 5. 12:56
PHEV neřeší jednu zásadní věc, a tou je dobíjení. Pokud nemůžu dobíjet v práci, musím na veřejnou stanici. A pokud chybí DC dobíjení, tak budu dobíjet několik hodin někde na parkovišti. Druhá věc: rozdíl v ceně mezi HEV a PHEV třeba u této Hondy je cca 220 tisíc po započtení akční slevy. No, dává to někomu ekonomický smysl?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze