Testujeme reálnou spotřebu plug-in hybridu Honda CR-V e:PHEV a před začátkem testu Zaostřeno na spotřebu jsme ujeli necelých 500 kilometrů na středně dlouhých trasách. U plug-in hybridů má délka tras velký vliv na spotřebu benzínu, protože na krátkých trasách, kde stačí elektrický dojezd, mohou jezdit jen na elektřinu. Když ale délka trasy přesáhne elektrický dojezd, platí že čím delší trasa je, tím větší je podíl spotřeby benzínu.




Technické parametry Honda CR-V (2023) e:PHEV
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 916 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 335 Nm |
| Baterie | 17,7 kWh |
| Nabíjení | palubní: 6,8 kW, konektory: Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 0,8 l / 100 km |
| Cena od | 1 394 900 Kč |
S testovanou Hondou CR-V e:PHEV jsme na středně dlouhých trasách, které už převyšují elektrický dojezd, najeli necelých 500 kilometrů. Šlo o trasy o délce okolo 100 kilometrů, nejprve z Berouna do Písku a zpět, poté z Berouna do Peček u Kolína a zpět. Nakonec pak nějaké jízdy mezi Berounem a Prahou. V cíli jsme většinou měli možnost nabít trakční baterii do 100 %, s výjimkou Písku. Tam jsme nabili přibližně 2/3 baterie během návštěvy restaurace, u které nabíjecí stanice byla.
Šlo spíše o styl jízdy s lehčí nohou, ale cestou do Peček jsem jel naopak svižněji, protože jsem doháněl čas ztracený v koloně před Prahou. Výsledek byl, že auto ukázalo rovné 2 litry na 100 km a to potvrdilo i tankování, podle kterého vyšla reálná spotřeba na 1,99 l/100 km. Honda CR-V e:PHEV nezobrazuje spotřebu elektřiny, ale já všechna nabíjení zaznamenávám a výpočtem to vychází na 13,81 kWh/100 km. Náklady na palivo a elektřinu pak reálně po 459 ujetých kilometrech vychází na 1,4 Kč/km. To je sice více, než běžně bývá u elektromobilů, ale na druhou stranu o poznání méně, než by to vycházelo u podobně velkého SUV se spalovacím, zejména pak zážehovým, motorem.

Při opravdu běžné ceně 6Kč doma(=2,5Kč/kWh) jsem při 1,4Kč/km na cca 22kWh/100km což bude běžný průměr podobně velkého EV. Soláry vyjdou sice asi o 15% levněji, ale to zlevní i cenu jízdy s CR-V
Navíc...pokles ceny CR-V je podstatně menší, jak srovnatelného EV. Pořizovačka je od 1,2mio už ve výbavě Advanced Tech.
Ovšem Kodiaq PHEV od 1,1mio bude asi i tak lepší volba.