Nejnovější generace vozu Honda CR-V, která poprvé dostala i plug-in hybridní pohon, již naším standardním redakčním testem prošla. Nyní toto SUV s plug-in hybridním pohonem, které nese označení Honda CR-V e:PHEV, testujeme ve specifickém druhu provozu, tedy přepravních službách po městě.
Technické parametry Honda CR-V (2023) e:PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 916 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 335 Nm |
Baterie | 17,7 kWh |
Nabíjení | palubní: 6,8 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,6 kWh / 100 km + 81 |
Cena od | 1 394 900 Kč |
Honda CR-V je prostorným SUV, které nabídne dostatek místa pro posádku i zavazadla. Proto se, kromě úlohy rodinného auta, hodí například i jako taxík. Zejména pak s plug-in hybridním pohonem, protože právě v městském provozu je elektrický pohon ideální. Tedy alespoň v létě, kdy má plug-in hybrid elektrický dojezd okolo 50-60 kilometrů. Ale jak to je v zimních podmínkách. Nespotřebuje většinu elektřiny z baterie na topení a nejezdí pak plug-in hybrid většinu času na benzín?
Jak si Honda CR-V e:PHEV poradí se zimními jízdami po Praze?
To zkoušíme rozvozem menších zásilek přes platformu grid.online. Ostatně, pro auto jde o stejný režim jízdy jako taxi a řidiči taxi také často kombinují přepravu osob s kurýrními službami. První směna nebyla o velkém nájezdu, protože jarní prázdniny v půlce Prahy udělaly své. Pár zásilek jsem ale doručil a přestože jsem měl pouze jedno nabíjení na začátku směny, po ujetí 87 kilometrů jsem měl při výjezdu z Prahy spotřebu 3,8 l/100 km, což podle mě není špatné.
Můžete se ale těšit na důkladnější prověření tohoto prostorného plug-in hybridu v provozu městské logistiky. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, zejména pak v tomto druhu provozu, můžete se ptát v komentářích. Ještě ale plánujeme i test Zaostřeno na spotřebu, kde bude prostor na získání odpovědí i na obecnější dotazy.