Ačkoliv by se mohlo zdát, že vodíkový pohon v osobních vozidlech je slepou uličkou, japonská Honda se nevzdává a představuje aktuální generaci modelu CR-V s označením e:FCEV. Podle americké metodiky EPA na jedno tankování zvládne ujet až 434 kilometrů a dalších 60 km dojezdu je možné využít skrze 17,7kWh baterii. Tu lze nabíjet na AC nabíječce. Už jen podle těchto parametrů je jasné, že Honda má navrch oproti Toyotě, jejíž Mirai je na trhu déle a přitom nenabídne takový dojezd. Vodíkový pohon pro Hondu CR-V byl vyvinut ve spolupráci s americkým koncernem GM a o pohon se zde stará elektromotor na přední nápravě, který poskytuje výkon 130 kW.
Součástí systému je i sestava palivových článků a dvě tlakové nádrže za zadními sedadly. Do nich se vejdou 4,3 kg vodíku a tankování do plna by mělo zabrat maximálně tři minuty. Honda se současně snažila o to, aby nádrže na vodík co nejméně „ukously“ prostor pro posádku a zavazadla. Provedla i vlastní měření, které prokázalo, že náklady na vodíkový pohon ve srovnání s modelem Clarity Fuel Cell se podařilo snížit o dvě třetiny. Výroba nového modelu by měla probíhat v závodě Hondy ve státě Ohio a novinka se bude výhradně prodávat v USA a Japonsku. Zatím není stanovena cena, avšak výbava bude vycházet ze stupně Touring, takže v základu se objeví bezdrátová mobilní konektivita, bezdrátová nabíječka, dvouzónová klimatizace či audiosystém Bose s 12 reproduktory.
Technické parametry Honda CR-V (2023) e:FCEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 916 kg |
---|---|
Pohon | Vodík, hnaná náprava: přední |
Výkon | 130 kW, 177 koní, točivý moment: 311 Nm |
Nádrž | 4,3 kg |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,8 kg / 100 km |
Cena od | 1 394 900 Kč |