Renault Scénic se vrací. Na MPV ale zapomeňte, na fosilní paliva rovněž

Renault Scénic se vrací. Na MPV ale zapomeňte, na fosilní paliva rovněž
Fotografie: Renault
  • Renault pustil do světa fotografie zamaskovaného prototypu nového Scénicu
  • Drží se linie nastolené konceptem Scénic Vision z května 2022
  • Světová premiéra se chystá na mnichovský autosalon IAA 4. září 2023

Kvalitní obrázky nového Renaultu Scénic E-Tech zachycené v plenéru během testovacích jízd, dala k dispozici přímo automobilka Renault, čímž opět vzala vítr z plachet špionážním fotografům. Vůz je na nich sice sice pokrytý barevnou fólií, jejíž divoké vzorování má záměrně mást vnímání definitivních tvarů, ovšem přesto je jasné, že zprávy o velké změně kurzu naznačené už loňským konceptem Scénic Vision představeným na summitu ChangeNOW v Paříži se plně potvrzují. Rodinné vozy MPV zkrátka u Renaultu skončily, aspoň tedy v původní ryzí podobě, které byla právě tato automobilka průkopníkem. Potvrzuje to ostatně i nedávno představený nový Espace, který se vydal podobným směrem.

Nový Scénic zkrátka vyměnil jednoprostorovou vysokou stavbu za konvenční dvouprostorovou konstrukci. Ta je sice rovněž zvýšená, avšak ne o tolik, navíc část z výškového přírůstku připadá na přidanou světlou výšku. Ano, přivítejte další crossover, tentokrát mezi SUV a hatchbackem. Ten bude plně vycházet z již známého Meganu E-Tech Electric, s nímž bude sdílet designový jazyk. To ostatně potvrzuje i pohled na zamaskovaný vůz, na němž jsou dílčí řešení již známá z Meganu dobře patrná. Zásadně jiný tvar ovšem dostane záď; místo téměř kolmého a miniaturního zadního okna Meganu nasadí Scénic splývavější tvary. Bezpochyby to prospěje aerodynamice a pomůže to kompenzovat vyšší čelní odpor zvýšené karoserie.

V jistém smyslu se Scénic vrací ke kořenům; opět půjde o designovou a karosářskou alternativu základního Meganu. Ostatně první generace se jmenovala Megane Scénic

Ohledně techniky nezaznělo zatím ani slovo, můžeme tedy spekulovat, zda se dočkáme opakování zadního pohonu, který představil výše zmíněný koncept. To by totiž byla další zásadní odlišnost vůči předopohonovému Meganu. Elektromotor ovšem bude s největší pravděpodobností stejný, o výkonu 218 k, podobně jako zbytek elektrovýzbroje. Zřejmě se tedy můžeme těšit i na dvě varianty baterie, nabíjecí výbavy a pohonu, ovšem nejspíš jen na vybraných trzích. Více se každopádně dozvíme nejpozději začátkem září.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze