Francouzská novinka v podobě Renaultu Scenic E-Tech nedávno prošla testem dálničního dojezdu, kde si nevedla zase tak špatně. Nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit.
Technické parametry Renault Scénic E-Tech 220
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 470 × 1 864 × 1 571 mm, 1 842 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 220 koní, točivý moment: 300 Nm |
Baterie | 92 kWh (87 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 625 km |
Cena od | 1 085 000 Kč |
Pro rychlonabíjení je model Scenic E-Tech vybaven jen lehce nadprůměrnou technikou. Vůz disponuje 400V architekturou a ve vyšší výkonnostní specifikaci nabízí velkou baterii s využitelnou kapacitou 87 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet výkonem 150 kW, avšak jak ukázal tento test, této hranice dosáhne jen někdy. Jaká je tedy realita? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 22,7 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší.
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 8 % po předchozí 292 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá a po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 138,7 kW. Při 15 % pak výkon klesl na 125,5 kW, aby se pak při 25 % lehce navýšil na 127,4 kW. Už jsme si začali říkat, že Renault má hodně nestandardní nabíjecí křivku, protože ve 30 % se vůz nabíjel výkonem 128,5 kW. Sešup nastal okolo 41 % stavu baterie, kdy se výkon propadl na 91,4 kW a okolo 50 % jen lehce vyrostl na 92,7 kW. Při 67 % baterie se výkon začal opět propadat na 87 kW.
Z 12 % na 52 % se auto nabilo za 22 minut, což je průměrná hodnota. Za tuto dobu zvládnul Renault doplnit 42,22 kWh energie a dané nabití by stačilo na 185 kilometrů dálničního dojezdu.
Při 70 % se vůz stále nabíjel výkonem 87,2 kW. Na tuto hranici se přitom dostáváme za 33 minut. Magické hodnoty 80 % jsme dosáhli za 41 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 63,7 kW. S 80 % ujede Renault Scenic E-Tech cca 340 km kilometrů v kombinovaném režimu a 306 km v dálničním. Vůz jsme odpojili právě při 80 % baterie, přičemž další nabíjení by bylo velmi zdlouhavé.
Celkem jsme nabili 68,28 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 350 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.
Z 12 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon | Dálniční dojezd |
---|---|---|---|
16 % | 4 minuty | 125,9 kW | 61 km |
25 % | 8 minut | 127,4 kW | 95 km |
36 % | 13 minut | 129,2 kW | 138 km |
44 % | 17 minut | 91,6 kW | 168 km |
50 % | 20 minut | 92,4 kW | 191 km |
55 % | 24 minut | 93,5 kW | 210 km |
60 % | 27 minut | 94,4 kW | 230 km |
65 % | 30 minut | 87,1 kW | 249 km |
70 % | 33 minut | 87,3 kW | 268 km |
80 % | 41 minut | 63,7 kW | 306 km |
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz
Zajímavý je, že jsem viděl na YouTube i lepší časy, z 10 na 80 za 38 minut - napr. Milan z elektromobil tečka SK. Ne že by to byl nakej zásadní rozdíl 😁.
Ale teda v žádným testu se to těm proklamovaným 150 ani nepřiblížilo.
Máte někdo představu nebo zkušenost, jakej může být z dlouhodobého hlediska rozdíl v nabíjení do 80% a třeba do 85% nebo 90%? Samozřejmě se bavím o nmc chemii.
Existuje nějaka relevantní studie, která by se tomuto věnovala?
U Nisanu se píše:
maxilámně 130 kW
0-80% 40 minut
Mimo jiné, Nisan uvádí teda brutto kapacitu baterie 91 kW. Francouzi zaokrouhlují nahorů, japonci raději dolů. :-)