Kolik kilometrů ujede reálně Renault Scenic E-Tech na dálnici?
test

Kolik kilometrů ujede reálně Renault Scenic E-Tech na dálnici?

Test dálničního dojezdu
19

Nový Renault Scenic je poprvé elektromobilem, a tak jsme se rozhodli vyzkoušet, kolik kilometrů zvládne v horkém letním dni na dálnici. Test reálného dálničního dojezdu proběhl z Prahy do Rozvadova a zpět, přičemž výhodou byla 87kWh baterie a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů, jejich spotřebu v různých podmínkách a nechybí ani test reálného dálničního dojezdu. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se ho zúčastnil, byl nový Renault Scenic E-Tech. Jak název napovídá, poprvé v této modelové řadě jde o elektromobil. Do testu vůz přijel v nejvyšší výbavě Iconic a v silnější variantě o výkonu 220 koní. Standardem je pohon přední nápravy, naopak čtyřkolka se dodávat vůbec nebude. Baterie vozu se chlubila využitelnou kapacitou 87 kWh, což je na takto velké auto přesně akorát. V rámci testu dojezdu si často všímáme velikosti kol a obutí. Scenic E-Tech obouval 20" disky na letních pneumatikách Michelin e-Primacy.

Technické parametry Renault Scénic E-Tech 220

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 470 × 1 864 × 1 571 mm, 1 842 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 220 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie92 kWh (87 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od1 085 000 Kč

Na čtyřčlennou rodinu myslící Renault Scenic E-Tech stál v testované specifikaci 1,2 milionu Kč a v rámci příplatků nechyběl například paket Augmented vision pack. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín, na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 a během jízdy došlo jen k jednomu kratšímu zpomalení v dálničním zúžení kousek za Plzní. Dálniční dojezd se tak dal otestovat poměrně dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 90 % a navigační systém od Googlu hlásil, že na místo určení (Rozvadov) dojedeme s 43 % baterie. Počasí nám ale cestu neulehčovalo. Ačkoliv bylo jasno a slunečno, venkovní teplota byla v době testu na 27 stupních Celsia. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na třetí rychlostní stupeň a 21 °C.

Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Jeli jsme tedy maximální povolenou rychlostí 130 km/h za pomoci adaptivního tempomatu. Ve skutečnosti jsme však podle GPS jeli pouze 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. Scenic E-Tech v době příjezdu do Rozvadova ukázal na palubním počítači spotřebu 23,5 kWh/100 km a v baterii zbývalo ještě 48 % kapacity. Prvotní odhad vozu tak byl hodně nepřesný, ačkoliv v dobrém slova smyslu. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou 21,9 kWh/100 km. Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů se pak ustálila na nepříliš lichotivých 22,7 kWh/100 km.

Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 60 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 12 % baterie. Reálný dálniční dojezd tohoto vozu je proto v nejhorším možném scénáři okolo 400 kilometrů, protože nesmíme zapomínat na fakt, že vozidlo nevyjíždělo z Prahy se 100% stavem baterie. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky, která dovoluje jet rychlostí až 170 km/h. V takovém případě při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí vůz neujede na plnou baterii více jak 250 km. Zapomenout nesmíte ani na fakt, že palubní počítač vozu upravuje dojezd podle aktuální průměrné spotřeby. Během resetu se tak může stát, že se dojezd navýší klidně o 200 km, což ve finále může přinést situaci, která se stala i nám. V jeden okamžik Scenic E-Tech hlásil dojezd 700 km, jenže jak ukázal tento test, realitou byla přesně polovina.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 5. 8. 13:22
Já mám na 19tkach ve 133 tempomat cca 21,5, a to bylo ještě o chlup větší vedro.Srovnani s ex30 mě teda opravdu nenapadlo ... Mnohem menší dojezd, mnohem menší auto s mnohem menším kufrem ... Ale zapomněl jsem, Čechy sou proslulé sněhovými kalamitami, kdo nemá 4x4 nejezdí 😁
Dálnicni dojezd okolo 400 km má i třeba ioniq6, btw 😁

Edit:
Pár příkladů spotřeb:
Trasa: Kuřim - Šumperk - Kuřim - 14,8
Kuřim - Hradec Králové - Pardubice - Kuřim - 13,7 (sám nechápu)
Kuřim - Olomouc - Kuřim - 17,5 (přes Brno po dálnici)
Kuřim - Jihlava - Kuřim - 18,2 - hlavně dalnice

Aktuální nájezd 5500 km, spotřeba 15,9
Z toho je 1,6 klimatizace, aspon to tvrdí auto. Kdybych chtěl auto maximalizovat na dojezd, tak bych si tu prosklenou střechu asi nedával. 19tky sou nutnost.

Ještě doplním pro.uplnost i jak jsem testoval 130 - dálnice od Brno Olympie kde začíná 130 po sjezd na Lednici a zpátky. Bylo to minulou sobotu, a teplota byla kolem 35 stupňů na tom jihu. Tempomat 133. A klimatizace teda bere dost, ta střecha tomu podle me moc nepomáhá, i když je zatmavena, tak se.stejne ohřívá - sice nepeče má hlavu, takže to je fajn, ale teplo to moc neodizoluje, aspoň mám pocit.

Jo, a potvrzuju nepřesnost odhadu procent v dojezdu, naštěstí vždycky dojezd ubírá a realita je pak lepší, horší by to bylo naopak. Ale zdá se mi, že se to trošičku zlepšuje, když jedu stejnou trasu potřetí počtvrté ... Jen nevím, jestli si to nevsugerovavam ...
Michal Opluštil
Michal Opluštil
No na Renault žádný zázrak, zejména s ohledem na Megane E, infotainment fajn, prostor a kvalita interiéru taky fajn. Jinak ale nic asi wow. Ale aspoň má tažné. Lidé alespoň mají z čeho vybírat, v této cenové hladině.
Tomáš Burian
Tomáš Burian
Na tenhle test jsem se těšil. Vždycky když se tady napsal článek o Volvu EX30, dával se jako protivzor e-scenic - hlavně v diskuzích. Takže jak vidno, až na prostor na zadních sedadlech, je to Volvo nakonec lepší. Se stejnou spotřebou, ale dvojnásobným výkonem a ve čtyřkolce.
Dini Dini
Dini Dini
400km ujela moje ID.4 130 tempomat, měla najeto 70kkm a baterku využitelnou 74kWh degradovanou někam k 71kWh. Ale nevzpomenu si na rychlostní průměr - ten u tohoto testu taky chybí a pokud byl přes 120kmh, je spotřeba vlastně dobrý výsledek..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze