Volkswagen se rozhodl, že se ponoří do vod autonomních městských vozidel a vypustil do běžného provozu autonomní vozidlo Gen.Urban1. Jeho teritoriem je Wolfsburg a nasazení v reálném provozu předcházelo interní testování na testovacích drahách výrobce. Futuristicky vyhlížející Gen.Urban1 zaujme senzorovými moduly ve všech čtyřech rozích střechy, ale výrobce neuvádí, jaké technologie vůz používá. Zásadní informací je, že v interiéru chybí volant a pedály. Při jízdách jsou v kabině dva lidé – na sedadle řidiče sedí účastník testu, zatímco vyškolený bezpečnostní řidič sleduje vozidlo ze sedadla spolujezdce. V případě potřeby může kdykoli zasáhnout pomocí ovládacího panelu s joystickem. Ještě před odjezdem si cestující mohou přizpůsobit své preference – prostřednictvím aplikace nebo přímo ve vozidle – od teploty v kabině až po ambientní osvětlení.
Po nastoupení Gen.Urban cestujícího přivítá a sedadlo se automaticky nastaví do požadované polohy. Digitální interiér vozidla lze navíc přizpůsobit individuálním preferencím pomocí umělé inteligence (AI). Široký přední displej s informacemi, světlem a zvukem je poté přizpůsoben individuálnímu tématu. Cílem testování je hlavně sbírat data – kromě samotné autonomní jízdy a řešení dopravních situací se vývojáři zajímají hlavně o to, jak cestující reagují na absenci řidiče a běžných ovládacích prvků, jak při jízdě tráví čas a jak by jim v tomto směru mohlo vozidlo vycházet vstříc. Získaná data mají být použita napříč celou skupinou Volkswagen Group, což má pomoci dalšímu vývoji autonomních systémů v rámci vozidel z tohoto koncernu.
Aktuální testovací fáze se zpočátku účastní výhradně zaměstnanci koncernu Volkswagen. Testovací fáze je plánována na dobu několika týdnů a poté je v plánu analýza získaných dat. Ta rozhodnou, jak moc bude upraveno chování modelu Gen.Urban1 pro další testovací procesy. Výchozím bodem testovací trasy je návštěvnické parkoviště u budovy ústředí Volkswagenu. Odtud vede téměř desetikilometrová okružní trasa městskou částí Wolfsburgu, kdy vozidlo míjí tovární bránu Sandkamp, ulice Saar a Lessing, Brandenburger Platz, Breslauer Street, Grauhorststraße a nakonec se vrací přes Heinrich-Nordhoff-Street. Křižovatky se semafory, kruhové objezdy, stávající staveniště, obytné zóny, průmyslové zóny a případně dopravní zácpy - trasa je zvolena tak, aby odpovídala typickým výzvám městské dopravy. Každá zkušební jízda pak trvá přibližně 20 minut.

Kameru lze lehce zarušit, třeba sluncem, tmou, mlhou, deštěm, sněhem nebo holubím trusem přesně zamířeným, ještě, že to waymo má stěrače.
Takže teď budeme řešit rušení lidaru, aby se mohlo říct, že je na tom stejně jak kamery nebo dokonce hůř.
Proč je dobré ho mít je vidět dobře v aktuálním videu od Rivianu.
ježišmarjá, zase svědci Muskovi v akci.