Supersportovní automobily a nejrůznější koncepty byly vždy kořením ženevského autosalonu, ale v roce 2020 byl těsně před zahájením zrušen pro covidové restrikce. Tvůrcům nových automobilů nezbylo nic jiného, než svoje kreace představit jinde na soukromých akcích. Fabrizio (syn) a Giorgetto Giugiaro (otec) se tehdy soustředili na svou novou značku GFG (Giorgetto e Fabrizio Giugiaro), když jejich spolupráce se skupinou Volkswagen Group neskončila dobře. S německým koncernem se totiž po prodeji Italdesignu rozešli, svůj minoritní podíl prodali, ale Volkswagen Group si ponechal jejich jméno, značku Italdesign a původní sídlo v italském Moncalieri u Turína.
Prodej Italdesignu
Výstavní premiéru v Ženevě 2019 měl elektrický GFG Kangaroo, vlastně supersportovní hyper-SUV s pohonem a řízením všech velkých kol 22“ na platformě CH Auto (2× 180 kW), a pokračovala také designová spolupráce na čínském elektrickém supersportu Techrules REN. Ve stejném duchu se nesla příprava na Ženevský autosalon 2020, kde měla být světová premiéra konceptů Bandini Dora Barchetta a Vision 2030 Desert Raid, ale také evropská premiéra Vision 2030, pokračování studie Kangaroo. Nakonec největší novinku Dora a oba Visiony 2030 představili Giorgetto Giugiaro a Michele Bandini za asistence Fabrizia Giugiara online přímo ze studia GFG Style na videokonferenci...
Giorgetto Giugiaro zůstává dodnes největším činným italským designerem; neboť Bertone definitivně zkrachoval a Pininfarina změnil filozofii a prodal podnik Indům. Přes 60 milionů automobilů na celém světě nese rukopis Giugiarů! Není divu, že Giugiaro chce dál tvořit, byť jeho poslední spolupráce s Volkswagen Group neskončila tak, jak si přál. Jeho kolega Walter Maria de Silva se stal v roce 2007 šéfdesignerem celé skupiny Volkswagen, a tak se zdálo, že prodej Italdesignu nebyl špatným nápadem. Giugiarové si ponechali 9,9 % podílu, věřili ve finanční stabilitu a spolupráci s de Silvou, zvláště když je spojovaly dlouholeté vztahy (Giugiaro mimo jiné navrhl Golf první generace).
Nový začátek
„Nejsem tak starý, abych šel do penze,“ prohlásil tehdy sedmasedmdesátiletý Giorgetto Giugiaro (ročník 1938) a se svým synem Fabriziem, šéfem designu v Italdesignu v letech 1990 až 2014, založil koncem roku 2015 firmu GFG Style (Giorgetto e Fabrizio Giugiaro), která má nové sídlo v Moncalieri s prostory pro design, konstrukci a výrobu modelů i kompletních vozů. Prvním zveřejněným projektem byl supersportovní třímístný elektromobil Techrules REN (2017) s turbínovým prodlužovačem dojezdu, v Ženevě 2018 následoval elektrický sedan GFG Sibylla pro čínského partnera Envision a v Ženevě 2019 dvoumístný elektromobil GFG Kangaroo. Kromě toho Giugiarové navrhli dva malé vozy pro Turin Garage (2018 Top Less Elettrica a Panda 4×4 Elettrica).
Z trojice čistě elektrických dvoumotorových sportovních automobilů GFG Style pro Ženevský autosalon 2020 mají všechny prostorový hliníkový rám a vnější panely karoserie z uhlíkových kompozitů, na každé nápravě je jeden elektromotor. Supersport GFG Bandini Dora EV Barchetta je znovuzrozením malé italské značky Ilaria Bandiniho, který v letech 1946–1992 vyrobil pětasedmdesát sportovních vozů, a Dora je křestním jménem matky jak Ilaria, tak jeho prasynovce Michela Bandiniho, který inicioval stavbu vozu a už v roce 2012 založil novou firmu Bandini Automobili S.r.l. v Sieně, která plánovala Doru vyrábět v limitované sérii.
Zajímavá konstrukce
Podle Giorgetta Giugiara je u Dory novým stylistickým prvkem soustava podélných ochranných oblouků, inspirovaná systémem Halo z formule 1. Procházejí zepředu nad otevřeným dvoumístným kokpitem až dozadu ke stavitelnému přítlačnému křídlu (v souladu s otevíráním vstupů vzduchu podle rychlosti jízdy), za pevnými sedadly (nastavuje se jen výška) jsou spojeny přítlačným ochranným obloukem a pevným spoilerem. Řidiče a spolujezdce odděluje podélná výztuha (tzv. structural bridge), volant ve stylu leteckého kniplu nese dotykový displej ve svém středu a stejně jako pedály je stavitelný, před volantem je digitální kokpit a monitory zpětných kamer; čalounění z pravé kůže pochází od firmy Poltrona Frau.
Celkový výkon dvojice elektromotorů (na každé nápravě jeden) činí 400 kW (544 k) a točivý moment 680 Nm. Kapacita akumulátorů 90 kWh, uložených vzadu za sedadly a ve středovém tunelu, vystačí na více než 450 km jízdy. Vůz je plně pojízdný, zrychluje z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy a největší rychlost je omezena na 250 km/h. Pětipaprsková litá kola nesou pneumatiky Pirelli 245/40 R 21. Rozvor náprav je 3 000 mm, celkové rozměry 4 800 × 2 000 × 1 150 mm, ale hmotnost nebyla uvedena.
Doru jsme si prohlédli na výstavě Auto e Moto d´Epoca 2023 v italském městě Bologna, ale tam už byla vystavena jako jediný originál stejně jako na Hypercar Show 2025 v turínském centru Nuova Lavazza. K výrobě pod taktovkou Michela Bandiniho bohužel nedošlo.