Automobilwoche.de zpovídal šéfa vývoje Audi Olivera Hoffmanna ohledně elektromobilních plánů ingolstadtské značky. Ta míní během příštích pěti let pokrýt všechny zásadní automobilové třídy výhradně elektrickými automobily. A míní se pustit i do nových vod, které považuje za perspektivní. V první řadě jde o městská miniauta segmentu A, tedy velikosti Škody Citigo. V něm se dosud angažovalo jen minimum prémiových značek; když pomineme superexotický Aston Martin Cygnet, tak s přimhouřenýma očima by se do něj vešla i první generace Mercedesu třídy A a možná i starší Lancie Ypsilon. Jenže právě v této tržní skulině vidí Audi potenciál k růstu a chce nabídnout luxus i na městských bulvárech.
Elektrická novinka se totiž velikostně zařadí ještě o třídu pod stávající Audi A1, které patří mezi čtyřmetrové modely segmentu B. To se také, stejně jako malé SUV Q2, nedočká přímého nástupce. Jenže elektrická miniatura se čtyřmi kruhy na přídi vznikne, byť zatím nedostala název. Byť to pan Hoffmann výslovně nezmínil, lze důvodně očekávat, že půjde o další klon koncernového mini chystaného na rok 2025 pro spotřební koncernové značky, jehož podobu naznačil nedávný koncept ID. Life od navrátivšího se Jozefa Kabaně.
V horizontu příštích dvou let se ovšem těžiště elektrického dění přesune o několik segmentů výš, konkrétně do výnosné vyšší střední třídy. S využitím nové platformy PPE přijdou na řadu v roce 2023 modely Q6 e-tron a A6 e-tron sedan, o rok později pak dojde na kombi verzi Avant, jejíž studii, údajně velmi blízkou sériové podobě, Audi rovněž nedávno odhalilo. Hoffmann výslovně potvrdil, že Audi hodlá i nadále nabízet klasická kombi, na rozdíl od Mercedesu, který nic podobného odvodit od EQE údajně neplánuje. Důležitým hřištěm pro modely s technikou PPE bude i Čína, konkrétně tamější závod Audi FAW NEV.
A konečně ty nejvyšší sféry. Ani ty nezůstanou bez elektropohonu. Elektrické Bentley už se pomalu rýsuje a je jasné, že bude mít mnoho společného s projektem luxusního Volkswagenu pod názvem Artemis. Zde vznikne menší logistický kolotoč, protože karoserie pro echt tradiční britskou značku budou vznikat v Hannoveru, odkud budou převáženy přes hranice EU k finální montáži do Crewe, tedy bývalé továrny Rolls-Roycu. Jak to bude v tomto případě s celními bariérami, není v tuto chvíli zcela jasné, avšak v této společnosti se zřejmě nějaká ta procenta navíc k ceně ztratí. Ani paprsek však zatím veřejně neosvítil jakékoliv elektrifikační plány Lamborghini, jasné je pouze to, že bude podstatně prohloubena spolupráce obou výlučných značek s mateřským Audi.