Že má Bentley v přípravě čistých elektromobilů zpoždění, které se intenzivně snaží dohnat, není žádnou novinkou. Už rovněž víme, že první, pouze bateriemi poháněný klenot tradiční anglické značky patřící do koncernu Volkswagen Group vyjede v roce 2025. Aktuálně se však dozvídáme, že rozhodně nepůjde jen o další z řady průměrných nových elektrických aut. Bentley, tradiční rival Rolls-Roycu, který ovšem podstatnou část historie prožil jako jeho alter ego a při velkém výkupu v roce 1998 mu zůstala továrna v Crewe (odkud dříve vyjížděly ikonické limuzíny se soškou Spirit of Ecstasy na masce), se totiž více hlásí ke svým silným sportovním tradicím. A proto se ani dnes nesnaží porážet Rolls-Royce na jeho vlastním hřišti, kde se ti nejrozmazlenější klienti světa zahrnují absolutním komfortem, ale půjde na to jinak.
Leccos naznačila už extravagantní studie EXP 100 GT představená v roce 2019 při příležitosti stého výročí založení značky, kterou vidíte na fotce výše. Nikdo sice nepotvrdil ani nevyvrátil, že bude elektrické Bentley vypadat právě takto, ovšem lepší informaci v tuto chvíli prostě nemáme a kromě toho by právě takovéto tvary rozhodně ostudu neudělaly. Navíc se ze studií EXP často vylouply sériové modely. Zajímavější jsou ovšem první technické údaje chystané novinky, které se rozhodla automobilka pouštět po kapkách, aby patřičně nažhavila veřejnost i fanoušky. A v tomto případě oprávněně, nutno dodat. Takže tady jsou první čísla, která podle insideevs.com prozradil osobně šéf automobilky Adrian Hallmark.
Budoucí Bentley postavené samozřejmě na 800V platformě PPE sdílené s Porsche Taycan či Audi e-tron GT totiž nabídne až 1 400 koní. To samo o sobě nevypadá dnes už závratně, ovšem mnohem zajímavější je druhé číslo. Vůz má totiž z klidu na 96 km/h zrychlit za 1,5 sekundy, které by mj. porazilo na hlavu i Rimac Nevera, aktuálně nejlépe zrychlující sériový vůz planety. Jak toho chce automobilka dosáhnout s výkonem o 500 koní nižším, zatím neprozradila, ale není ještě všem dnům vývoje konec. Každopádně, aby nechyběla témata k diskuzím, Hallmark prozradil, že si je vědom, že podobná dělová akcelerace není nic příjemného, takže půjde uživatelsky nastavit na „normálních“ 2,7 sekundy.
Hlavní důraz prý ale bude věnován na něco trochu jiného – bezstarostné předjíždění v libovolné rychlosti. Vůz by tedy měl dominovat při pružných akceleracích z 50 na 113 km/h (to je přepočet ze 70 mil za hodinu, rozhovor byl poskytnut americkým médiím), případně až na 240 km/h v Německu. Vznikat bude v továrně v Crewe, do níž za tím účelem plyne celkem 3,2 miliardy eur (80 miliard korun), které Bentley investuje jako součást totální elektrifikace, plánované na rok 2030.