Začnou po Evropě ve velkém jezdit „Riviany“? Podívejte se na první prototypy

2
Začnou po Evropě ve velkém jezdit „Riviany“? Podívejte se na první prototypy
Fotografie: Rivian
  • Firmy Volkswagen a Rivian odprezentovaly vozidla, na nichž společně pracují
  • První Volkswageny se softwarem Rivian by přitom měly být k dispozici od roku 2027

Firmy Volkswagen a Rivian nedávno oslavily své spojení tím, že do jejich nové společné kanceláře v Palo Alto uvedly několik novinářů. Těmto šťastlivcům přitom manažeři odprezentovali ukázky elektromobilů, jež mají v plánu společně stavět a vidět je můžete na fotografii níže ze sociální sítě LinkedIn, kam ji přidal i s obsáhlým komentářem Felix Holtermann z německého plátku Handelsblatt.

Vozy připravované společně Volkswagenem a Rivianem
Vozy připravované společně Volkswagenem a Rivianem

Díky Holtermannovi, přispěvateli německého plátku Handelsblatt z USA, jsme se přitom dozvěděli několik zajímavých informací. Například to, že první vozy Volkswagen, v nichž už bude software od Rivianu, by měly být k dispozici během roku 2027. Společný podnik přitom bude vyvíjet i novou architekturu, která se bude nabízet dalším výrobcům.

Také víme, že nový subjekt, v němž bude mít každá z obou společností 50% podíl, se jmenuje Rivian Volkswagen Group Technologies a zaměstná cca tisíc zaměstnanců, drtivá z nich má přitom pocházet z Rivianu (přibližně v poměr 9:1).

Kromě toho Holtermann také prozradil, že se partnerství Němcům prodražilo. Ačkoli se totiž dříve mluvilo o 5 miliardách dolarů od VW, nakonec bude muset Wolfsburg vynaložit asi 5,8 miliard dolarů. Rivian naopak přispěje duševním vlastnictvím. Američanům by přitom měly vložené prostředky pomoci dokončit model R2, jenž by se mohl stát velkou konkurencí pro Teslu Model Y, a také se firmě dostat pozitivního cash flow, protože aktuálně prodělává na každém vyrobeném autě téměř 40 tisíc dolarů, čemuž jsme se věnovali už dříve.

Neoznačená testovací vozidla VW, která vidíte výše, běží na softwaru a elektrické architektuře Rivian, která se může pochlubit tím, že používá méně elektronických řídicích jednotek a méně kabeláže než většina ostatních elektromobilů, což má být mimo jiné jedním z řešením Volkswagenu, jak se dostat z krize. Nejen Volkswagen, ale prakticky všechny evropské automobilky se aktuálně potýkají s tvrdou čínskou konkurencí i složitějším ekonomickým prostředím. U Volkswagenu to došlo až k rozhodnutí uzavřít první továrnu po 40 letech a mluví se také o uzavření až tří německých továren, přesto odboráři neslevují ze svých nároků a i nadále požadují vyšší mzdy.

Diskuze ke článku
Michal Vaner
S těmi odbory ... pokud na jedné straně říkají, že za ty peníze, co dostávají, nehodlají dál pracovat a na druhé straně zaměstnavatel chce snížit počet zaměstnanců ... možná by se našlo řešení.
Jan Jakubík
Ty vyhrocené pozice firmy a odborů, to je pouze politika, která se snaží pro každou stranu znovu co nejlépe nastavit podmínky. A odbory tuhle bitvu lehce prohrají. Musí. A oni to vědí, jen tu prohru chtějí dobře maskovat před lidmi od pásu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze