Společnost Rivian, v níž má velký podíl i Amazon Jeffa Bezose, který Muskovi čerstvě sebral titul nejbohatšího muže planety, představila druhou modelovou řadu. Stejně jako ta první R1 nabízí velký pick-up a SUV do terénu, míří však do mnohem masovějšího segmentu. Rivian R2 je menší a výrazně levnější, začíná na 45 000 dolarech, tedy 1 043 000 korunách. Ode dneška je možné jej rezervovat proti vratné záloze, vyrábět se bude od roku 2026 v nově budovaném závodě v Atlantě v Georgii, v první polovině roku 2026 také začnou zákaznické dodávky. Nabídne různé karosářské varianty, jako první se, na rozdíl od R1, představilo SUV. To je dlouhé 4 715 mm, tedy o chlup více, než Škoda Enyaq, takže míří o třídu níže, než přesně 5,1metrový model R1S.
Novinka nabízí pětimístný interiér s kompletní lůžkovou úpravou, při níž se sklopí do roviny i přední sedadla. Specialitou je elektricky stahovací okno ve víku kufru, jaké známe třeba z Fiskeru Ocean, nechybí velký frunk, schopný pojmout třeba dvě velké tašky. Interiér využívá v hojné míře recyklované materiály a zaměřil se na vnitřní prostor, jemuž nahrávají jak rozvor 2 935 mm, tak téměř geometrické tvary karoserie a originálně řešená zadní stěna, přecházející do negativního sklonu. Jakýmisi trademarkem značky Rivian je ruční svítilna, uložená v předních dveřích na stejné místě, kde má Škoda Superb svůj pověstný deštník. A také hned dva výklopné kastlíky pod palubní deskou, jimiž se šéf značky RJ Scaringe během prezentace opakovaně chlubil. Ukázal i dvojici rotačních ovladačů s dynamickou haptickou odezvou na volantu.
Variabilní platforma nabízí volbu mezi jedním, dvěma a třemi motory, přičemž v nejostřejší konfiguraci zvládne stovku zhruba za 4 sekundy (výrobce dosud nezveřejnil většinu technických specifikací), v té nejúspornější zase ujede na jedno nabití zhruba 500 km. Baterie je zkonstruována jako integrální součást nosného skeletu a obsahuje 4 695 cylindrických článků. K nabíjení se počítá počínaje letošním rokem s implementací konektoru NACS a také s vlastní nabíjecí sítí Rivian Adventure Network, která se právě buduje věsměs mimo zpevněné cesty 600 stanic v USA a v Kanadě. Napájet ji budou vlastní zdroje obnovitelné energie, k nimž si Rivian částečně i sám vyrábí příslušný hardware. O bezpečnost se stará 11 kamer a 5 radarů, které mj. znamenají částečnou připravenost na autonomní jízdu.
Prezentaci zakončil malý šok, když se kamerám ukázal i další nový model, respektive hned dva nové modely. Jde o malý crossover R3 a jeho terénnější verzi R3X, která využívá o 135 mm zkrácenou platformu R2, takže nabídne stejnou techniku, včetně volby mezi jedním, dvěma a třemi motory. Vůz dostal dnes už nezvyklou podobu fastbacku se zcela rovnými pátými dveřmi, z nichž se zvlášť elektricky vyklápí okno i s rámem pro naložení větších břemen. Ani zde nechybí lůžková úprava, bezrámové dveře s vyklápěcími klikami, obří střešní okno, dvě schránky a obdobné ovládací prvky na volantu, jako v R2. O R3 jsme se zatím nedozvěděli vůbec nic, šlo tedy zřejmě o koncept. Ale design je rozhodně silnou stránkou Rivianů a R3 není výjimkou.