I Rivian, který bývá vnímán jako druhá Tesla, naráží občas se svými sladkými vizemi na hořkou realitu. Ani on se nevyhnul různým zpožděním a redukcím, třeba když musel nakonec odpískat nabídku atraktivní kuchyňky ve výsuvném modulu před zadními koly. Na jiné, mnohem důležitější, novinky ovšem došlo. Jako právě nyní na největší ze tří trakčních baterií, která rovnou také dostala obchodní název Max Pack. Ten by mohl svádět k myšlence, že jde o dodatečně připojitelný bateriový booster, jaký nabídla Tesla Cybertruck, ale není tomu tak. Pod tímto označením se skrývá největší baterie s brutto kapacitou 149 kWh. Nebude však, proti původním plánům, k mání pro vrcholnou čtyřmotorovou verzi.
Test Za volantem Rivianu R1T. Čtyři motory dokáží téměř cokoliv – První jízdní dojmy
Ta nově doplňuje nabídku stávajících sad s brutto kapacitami 105 a 135 kWh. Pokud se vám zdá skok mezi prostřední a největší baterií poněkud malý, máte pravdu. I tady se totiž škrtalo, podle prapůvodních plánů totiž měl Max Pack nabídnout impozantních 180 kWh. I se 149 kWh se však Rivian R1 podle caranddriver.com stává hned dvojnásobným rekordmanem. SUV verze R1S totiž s novou baterií ujede podle severoamerické metodiky EPA až 644 km na jedno nabití, čímž se stává sedmimístným elektrických SUV s nejdelším dojezdem na trhu. Tesla Model X ve své nejvýhodnější specifikaci totiž podle EPA zvládne „jen“ 560 km a Mercedes-Benz EQS SUV se musí spokojit s hodnotou 491 km.
Podobně převrátil Rivian R1T Max Pack svou kategorii elektrických pick-upů. S dojezdem až 660 km podle EPA se stal aktuálním nejlepším dálkařem ve své kategorii.
Technické parametry Rivian R1T Quad Motor Large Pack
Kompletní specifikaceKonstrukce | 5 514 × 2 078 × 1 923 mm, 3 100 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 623 kW, 848 koní, točivý moment: 1 231 Nm |
Baterie | 135 kWh (128,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 210 kW, palubní: 11 kW, |
Spotřeba | ? |
Cena od | 2 000 000 Kč |