Po nesnadných začátcích automobilky, která měla ještě před začátkem výroby v jednu chvíli větší hodnotu než Volkswagen a z níž potom vycouval Ford jako jeden z velkých podílníků, se s několika zpožděními a omezeními nabídky příslušenství podařilo rozběhnout výrobu. Všechny tři v současnosti vyráběné modely, tedy pick-up R1T, SUV R1S a kurýrní dodávka EDV vyráběná exkluzivně pro Amazon, problémy s odbytem nemají a na cestě je levný model ohlášený na příští rok. Proto nastal čas plnit staré sliby a rozšířit nabídku dvou vlajkových modelů R1T a R1S směrem dolů.
With production volumes increasing at our Normal, IL plant, we've added Performance Dual-Motor and Dual-Motor R1T to our online configurator and invited more order holders to configure. We're looking forward to seeing more Rivian vehicles of all kinds out on the road. pic.twitter.com/323cAnpk4h
— Rivian (@Rivian) July 21, 2023
V konfigurátoru výrobce už se objevily nové dvoumotorové verze, které doplní nabídku stávajících čtyřmotorových. Měly by být samozřejmě levnější, ovšem ceny na stránkách Rivian neuvádí. Vybrat si tak lze nově z verzí Dual-motor AWD a Performance Dual-motor AWD. Rozhodně nejde o žádné nouzové volby, protože první z nich nabízí 540 k a zrychlení z klidu na 96 km/h za 4,5 s, druhá potom 674 k a zrychlení z klidu na 96 km/h za 3,5 s. Úplně jasná není situace kolem baterií; zákazníci, kteří si dříve objednali dvoumotorovou verzi s největší baterií o kapacitě 135 kWh, ji prý dostanou, avšak nově k objednání jsou pouze verze s prostřední baterií se 105 kWh a dojezdem 434 (R1T), resp. 418 km (R1S) podle EPA. Ceny po nedávném zdražení startují na 73 000 USD (1,59 milionu korun) za R1T, respektive 78 000 USD (1,7 milionu korun) za R1S. Zákazníci, kteří objednávali dříve, vozy údajně dostanou za původní ceny.