BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, ale i Volkswagen Group. Taková velká jména stojí za projektem IONITY, který buduje nabíjecí stanice napříč celou Evropou. Nejde jen o nabíjecí stanice, které známe na území České republiky.
Vyzkoušeli jsme nabíjení na stanici IONITY. Není to nic složitého
Na nabíjecí stanice IONITY jsme se zajeli podívat do Německa. Na cestě z Prahy přes Karlovy Vary až na nabíjecí stanici Himmelkron nám dělal společnost Jaguar I-PACE. Jedná se o lokalitu kousek od dálnice, kde najdete nejen čerpací stanici, ale také restauraci a ubytování. Na místě nebyla jen čtveřice stojanů IONITY, ale také další nabíjecí stanice od jiných poskytovatelů.
Nabíjení na stanici IONITY je velmi jednoduchá. Na každém stojanu je displej, který vás vede celým procesem nabíjení. Nejdříve jste vyzváni, abyste připojili nabíjecí kabel. Následně probíhá autorizace. Buď máte čip, který přiložíte na určené místo, nebo se identifikujete pomocí chytrého telefonu. Stačí načíst QR kód. Ten vás přesměruje na webové stránky, kde vyberete nabíjecí stojan (každý má své číselné označení), zadáte údaje o vaší kreditní kartě a po chvilce začne nabíjení. Pro zajímavost, za jednorázové nabíjení se nám strhlo 210 Kč.
Jakmile nabíjení začne, stanice se na vrchní straně rozbliká modře. Většinou to poznáte i podle ukazatele ve vašem autě. Poté si můžete jít dát nějakou tu kávu a nabíjet. V místě byla trojice nabíjecích stanic o výkonu 50 kW, tedy stejné jako ty, co najdeme v České republice. Poblíž byl i stojan o výkonu 350 kW, ale bohužel nefungoval.