Nový Jaguar I-PACE je velkým přelomem v elektrických autech. Jde totiž o první luxusní elektromobil tradiční značky, který se chystá konkurovat Tesle. Na pozoru se bude muset mít konkrétně Tesla Model X, kterou Jaguar poráží i ve zrychlení. Alespoň tedy v konfiguracích se srovnatelnou cenou, která u Jaguaru I-PACE bude začínat na 2 milionech korun. Protože je I-PACE čistě elektrický, klíčové bude nabíjení. V podlaze auta je ukryta 90kWh baterie, která slibuje teoretický dojezd 480 kilometrů podle nového cyklu WLTP.
Jaguar I-PACE tedy dojede podobně daleko jako vozy Tesla, jak to ale bude s nabíjením? Z běžných 50kW rychlonabíjecích stanic se za hodinu dobije dostatek energie na 270 kilometrů. I-PACE ale dokáže pracovat se stanicemi s výkonem až 100 kW. Po připojení k takové rychlonabíječce se za hodinu nabije 80 % baterie a už za 15 minut se dobije dostatek energie na dalších 100 kilometrů. Takovou rychlost dobíjení dobře znají majitelé Tesel u Superchargerů. Ty nabízí teoretický výkon až 145 kW, auta pak dokáží zpracovat až 120 kW. Ze Superchargerů se ale Jaguar pochopitelně nabít nemůže, pro nabíjení potřebuje jednotný konektor CCS, který používá většina elektromobilů (kromě například Nissanu Leaf, který používá CHAdeMO). V Česku se také bohužel zatím žádné nabíječky s výkonem 100 kW nenachází, a tak svůj Jaguar budete muset nabíjet zatím pomaleji.
Nabíjecí rychlosti se ale brzy výrazně zvýší. Sdružení vybraných evropských automobilek chystá stavbu 350kW nabíjecích stanic, které nabijí 100kW baterii třeba nového Porsche Mission E s 800V napětím na 80 % za pouhých 15 minut. Doba „tankování“ už se tak výrazně blíží spalovacím autům a přestane být překážkou.
Jaguar I-PACE
Zatímco Porsche Mission E zůstává hudbou budoucnosti, Jaguar I-PACE si můžete koupit už letos. Pokud vás Jaguar I-PACE zajímá, nepřehlédněte naše dojmy z autosalonu v Ženevě a podrobné představení.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |