Úplně poprvé jsme I-PACE ještě jako koncept viděli shodou náhod v Ženevě. Dnes stojíme před sériovým kouskem, který si již můžete objednat. Nyní vám přinášíme první dojmy. Pro jistotu připomínáme, že papírový dojezd na jedno nabití je 480 kilometrů, a to díky 90kWh baterii v podlaze. Dva elektromotory mají dohromady výkon 400 koní a zvládnou crossover rozpohybovat na stovku za 4,8 vteřiny.
Jaguar I-PACE
Na sériovém autě zůstávají ohromná 22palcová kola ve kterých ještě více vyniknou extrémně krátké převisy. Na levém boku za kolem najdete konektor na nabíjení standardu Combo a na prahy se dostalo označení výbavy, na tomto konkrétním kousku HSE. V zadní části se v nárazníku ukázaly parkovací senzory a kamera nad místem pro SPZ. Na pátých dveřích pak najdete motorizaci E 400, značící elektrický pohon a výkon 400 koní.
Vůz bohužel nebyl otevřený, a tak jsme mohli pouze nahlédnout přes sklo. Vnitřek se podobá Range Roveru Velar a vypadá jako kvalitně zpracovaný. Celkově na nás auto působilo menší a hlavně nižší než F-PACE. Vnitřní prostor by ale díky elektromotorům měl být totožný. Možná byl ale I-PACE vybaven vzduchovým odpružením a umí se trochu povytáhnout, podle nás by vypadal reprezentativněji. Odlišný názor jsme v redakci měli i na oranžovou barvu, to už je ale maličkost.
Ceny v České republice startují na 2 039 092 Kč včetně DPH, což ve srovnání s konkurencí není vůbec špatná nabídka. I-PACE se ale pravděpodobně u nás začne prodávat ve verzi First Edition s luxusní výbavou, kde cena půjde jistě hodně nahoru.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |