Aristokratická značka Rolls-Royce je u veřejnosti zapsána jako archetyp konzervatismu, jenže to je jen část pravdy, platící pouze pro automobilovou firmu Rolls-Royce Motors Cars Ltd., patřící do portfolia BMW. Pak tu ale máme leteckou společnost Rolls-Royce Holdings, která s automobilkou nemá kromě názvu a společné historie dnes už nic společného. A tam vládne o poznání inspirativnější atmosféra. Vyrábí se tu ve velkém letecké motory, a to v hodně velkém; Rolls-Royce je jejich druhým největším výrobcem na světě s obratem v desítkách miliard liber. A zároveň se tu myslí na budoucnost, a ta bude elektrická i v letecké dopravě. Protože nejrychlejší cesta do podvědomí veřejnosti vede přes nejrůznější rekordy, k jednomu takovému se schyluje. Společnost postavila prezentační elektrický letoun Spirit of Innovation (parafráze na Spirit of Ecstasy, sošku, kterou si každé auto značky Rolls-Royce vozí na masce), který chce přesně takovým způsobem vejít ve známost.
Chystá se totiž pokořit rychlostní rekord letounů, poháněných elektřinou. Ten dosavadní drží německý stroj Extra 330LE s hodnotou 342,86 km/h, kterou ustanovil v domácím Německu už 23. března 2017. Rolls-Royce má mnohem vyšší ambice, rád by stávající hodnotu překonal aspoň o polovinu, v ideálním případě by nová oficiální hodnota v kilometrech za hodinu měla začínat aspoň pětkou. Použil k tomu v rámci programu ACCEL (urychlení elektrifikace létání) pětisetkoňový elektromotor Yasa, schopný roztočit vrtuli na 2 400 otáček za minutu, a baterii s 6 000 články, s údajně největší energetickou hustotou, jaká kdy vzlétla. Její podrobnější parametry neznáme, ale prý by stačila pro 500 obytných domů, případně k letu z Londýna do Paříže. K tomu avionika od startupu Electroflight a letoun by měl přepsat Guinnessovu knihu.
K takto exponovanému pokusu se pochopitelně s chutí přidalo hned několik vážených partnerů. Kromě britského výrobce luxusních hodinek Bremont přiložil pomyslnou ruku k dílu i samotný Jaguar. Ten elektrickému letadlu poslouží podle electrek.co jako tahač po pojezdových drahách, aby si nemuselo vybíjet vlastní baterii. Pochopitelně půjde o elektrický Jaguar I-Pace. A aby té symboliky nebylo málo, normovaný dojezd Jaguaru I-Pace činí 470 km, což je přesně tolik, kolik je třeba mezi Londýnem a Paříží ujet po silnici. Stylovější by samozřejmě bylo použít elektromobil Rolls-Royce, ale Silent Shadow dosud není hotový.