Vyznavači automobilové víry by měli pokleknout, protože mezi obyčejné smrtelníky sestupuje nový Rolls-Royce. A ne ledajaký; tenhle bude jezdit na elektřinu. Kdo dosud na nástup elektromobility nevěřil a říkal si, že to celé zase pomine, často se odvolával právě na starou anglickou značku, poslední baštu tradic. A ejhle, nová doba dorazila i do Goodwoodu, kde se aristokratické Rollsy rodí. Vzniká nejluxusnější elektromobil světa, navzdory sebevědomým proklamacím nejrůznějších začínajících automobilek s hvězdnými ambicemi. Rolls-Royce je jen jeden a v této společnosti se počítají i tradice.
Špioni to mají v případě anglické automobilové legendy složité. Tato manufaktura si své tradice hlídá dobře a úniky informací by zřejmě nikomu za vysoké riziko odhalení nestály. Proto bývá neoficiálních informací o chystaných modelech poskrovnu; velmi slušně se podařilo uhlídat i nedávno uvedený Cullinan. Přípravy prvního elektrorollsu nejsou výjimkou. Zatím o něm nevíme téměř nic, kromě několika indicií. Hned ta první, tedy název modelu, byla podle insideevs.com odhalena tradičním způsobem – registrací ochranné známky Silent Shadow. Ta obnovuje slávu zřejmě vůbec nejznámějšího Rollsu, klasického sedanu Silver Shadow (1965–1980), který se stal téměř archetypem své značky a hrál mj. v řadě filmů. Dále je jasné, že nepůjde o prostou přestavbu stávajícího modelu na elektrický pohon. Vznikne při té příležitosti svébytný nový Rolls, postavený na upravené platformě obřího Phantomu, v níž se bude muset najít místo pro odpovídající baterii. Její kapacitu můžeme jen odhadovat, ale téměř jistě přesáhne 100 kWh. Zhruba 120 kWh by bylo přiměřených a mohlo by zajistit dojezd kolem 650 km.
Rolls-Royce, při konstrukci i výrobě úzce spolupracující s mateřským BMW, se i tentokrát o vývojové úsilí podělí. Silent Shadow se totiž technicky sblíží s chystaným BMW i7. Jak těsné to bude sepětí, zatím netušíme, ale lze očekávat, že ušlechtilý Brit výkonově překoná stávající Phantom s šestiltrovým V12 biturbo, jehož 563 koní a 900 newtonmetrů jako tradičně neslouží k trhání asfaltu, ale k vrcholně komfortní jízdě s dostatkem síly v nízkých rychlostech. A přesně v tom excelují i elektromotory. Ostatně sám šéf Rollsu Torsten Müller-Ötvös (anglická transkripce tohoto nesnadného jména vypadá ještě půvabněji – Mueler-Oetvoes) k tomu dodal, že „Rollsy neslují ječícími motory a dunícími výfuky, takže tichý elektromotor s excelentní silou v nejnižších otáčkách jim perfektně sedne“. Chápeme, že i značce takového kalibru se bude hodit umazat část drakonických pokut za vysoké flotilové emise nějakým tím elektromobilem. Už zbývá jen doufat, že spotřeba nebude příliš nízká, aby se pravý anglický džentlmen necítil nesvůj, a stání u rychlonabíječek pojmou i šestimetrový vznešený koráb.