Rolls-Royce Spectre
test

Rolls-Royce Spectre

Luxusní začátek éry elektrické
8

Ikonický Rolls-Royce. Testovat ho znamená výjimečný zážitek. A pokud se jedná o vůbec první elektrický sériový vůz této luxusní britské značky, platí to dvojnásob. Test ultra-luxusního kupé Spectre za více než 12 milionů korun bude obsahovat mnohé nej. Je to zdaleka nejdražší auto, které jsme kdy na fDrive.cz testovali. Zároveň je nejluxusnější, nejpohodlnější, nejexkluzivnější i nejunikátnější. Pohodlně se usaďte, zavedeme vás totiž do úplně jiného světa. Světa na hony vzdáleného běžné automobilové produkci. Světa elektrického Rolls-Royce. A zodpovíme tu zásadní otázku. Jde toto spojení dohromady a je tradiční Rolls-Royce na elektrickou revoluci připraven?

Od založení automobilky Rolls-Royce v roce 1904 produkuje tato značka zcela výjimečná auta. Auta králů a královen, princů a princezen a pro ty nejzámožnější z bohatých. Rolls-Royce je pro ty, kteří se nespokojí s běžnou produkcí. Pro ty, kteří chtějí ultimátní luxus, jízdní vlastnosti a individualizaci, kterou jim jiná značka na světě těžko může nabídnout. I proto Rolls-Royce od prvních dní používá svůj reklamní slogan „Nejlepší auto na světě“. Svět se ale mění, nastává doba elektromobilů a i v britském Goodwoodu jsou si toho dobře vědomi.

Rolls-Royce Spectre – test

Už v roce 2011 ukázali prototyp elektrického modelu Phantom a i když měl tehdy dojezd pod 200 kilometrů, poloviční výkon a pomalu se nabíjel, přijetí zákazníků bylo vřelé. Tehdy technologie ale nebyla dostatečně dobrá, dnes už ale je. A proto přichází Spectre, první sériový elektrický Rolls-Royce, který zahajuje novou éru, jež vyvrcholí v roce 2030, od kdy budou všechny vozy Rolls-Royce v produkci již čistě elektrické. A zbývá zodpovědět otázku, zda se nejlepší auto na světě podařilo přenést do doby elektrické. Pojďme to zjistit.

Technické parametry Rolls-Royce Spectre

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 5 453 × 2 080 × 1 559 mm, 2 975 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon430 kW, 585 koní, točivý moment: 900 Nm
Baterie105 kWh (102 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,2 kWh / 100 km, dojezd: 530 km
Cena od12 000 000 Kč

Design: Buckinghamský palác po restylingu

Spectre je sice první elektromobil značky a zahajuje novou éru, nic ale u Rolls-Royce není důležitější než tradice, která se jen mírně přizpůsobuje novým pořádkům. A to platí i pro Spectre. Je to především Rolls-Royce, až pak elektromobil. Je to takový Buckinghamský palác, ale po mírném restylingu. Spectre je zároveň Roll-Royce, u kterého není zvláštní, když si ho řídíte sám. Naopak, je pro to přímo stvořen. Jde o grandiózní kupé, či spíše GT, které kombinuje luxus značce vlastní a požitek z řízení.

Věřte nebo ne, s délkou bezmála 5,5 m je Spectre skutečně velkým autem a je dokonce delší než prodloužená limuzína BMW i7 a přitom je to čtyřmístné kupé. Auto stojí na obrovských 23" kolech. Mimochodem je to téměř 100 let, kdy naposledy Rolls-Royce použil u svého kupé takto velká kola.

Z profilu vynikne monumentální příď a tvar připomínající luxusní rychlý člun. Mezi elektromobily je Spectre skutečně zjevení. Zatímco většina výrobců se snaží o co nejkratší kapoty, které už nemusí ubytovávat obrovské motory, Rolls-Royce jde přesně opačně a zachovává pro něj typické proporce z doby, kdy pod kapotou vrněl ikonický 12válec . Místo něj tam ale dnes nic není. Pokud byste čekali rozměrný přední kufr, třeba na golfový bag, budete zklamáni. Je zde pouze obrovský kryt (byť elegantně kovový) a žádný úložný prostor, což je za mě jedna z mála nevýhod Spectru. Dle vyjádření Roll-Roycu jde ale o záměr, protože by se přes rozměrné boky do předního kufru špatně přistupovalo.

Rolls-Royce Spectre

Spectru nechybí naprosto typická maska, podle které už zdálky každý bezpečně pozná, jakou značkou se toto auto honosí. Maska je vůbec nejširší, jakou kdy Rolls-Royce použil. Její jednotlivé lamely jsou nyní hladší a byly navrženy tak, aby pomohly ke snazšímu obtékání vzduchu kolem přídě. V noci je pak decentně podsvětluje 22 LED.

Výrazná světla pro denní svícení jsou v kontrastu se spodními skupinovými světlomety, které se na první pohled zdají být zatmavené, přičemž skrývají matně chromové kryty připomínající šperkovnici.

I když má příď vzezření antického panteonu, překvapí Spectre součinitelem odporu vzduchu jen 0,25, jde tak o Rolls-Royce s nejlepší aerodynamikou v historii. Přispívá k tomu i optimalizovaná soška Spirit of Ecstasy, jejíž ladění ve větrném tunelu zabralo téměř 1 000 hodin a výsledkem je nový tvar a náklon. A samozřejmě je opět zasouvací, aby ji majiteli nějaký nezbeda při nákupech na Pařížské neutrhnul.

Rolls-Royce Spectre

Střízlivá zadní světla jsou zakomponována do největšího bočního dílu v historii Rolls Roycu, elegantně se svažující záď podtrhuje luxusní vzezření vozu, stejně tak jako dvoubarevné lakování a tradiční, ručně malovaná a dokonale rovná linka táhnoucí se po celém boku vozu. Stále ji maluje pouze jediný člověk v Goodwoodu a nikdo jiný to neumí. Je to tak náročná činnost, že po namalování linky na jeden díl si musí na 10 minut odpočinout, aby se mu přestala klepat ruka a potom může pokračovat v další části auta. Nakreslit linku na celé auto mu tak trvá více než hodinu. I to ukazuje, jak unikátním procesem výroba každého Rolls-Roycu je.

Žádný Rolls-Royce není stejný

Rolls-Royce je o individualizaci v nejvyšší míře a skutečně žádný vůz není stejný a každý je unikátem, doslova. I kdyby se mělo jednat jen o decentní monogram v interiéru. Většina majitelů jde ale díky možnosti navrhnout si v rámci programu Bespoke svůj Rolls-Royce doslova na míru mnohem, mnohem dál. Jeden z majitelů například miluje růže, a tak je střecha jeho Rolls Roycu uvnitř potažená ornamenty růží. Jeden z českých majitelů si pak nechal do interiéru navrhnout emblém jedné z československých perutí létající ve Velké Británii za druhé světové války nebo řez leteckého motoru.

Samozřejmostí pak je, že pokud přinesete předmět s vaší oblíbenou barvou, výrobce vám ji přenese na váš nový vůz. Jeden z majitelů šel dokonce tak daleko, že chtěl lak obsahující tisíc rozdrcených diamantů. Dva specialisté na laky v Goodwoodu tři měsíce ladili správnou hustotu laku s diamanty tak, aby jej šlo na auto nanést. Ale povedlo se. A lak samotný pak byl příplatkovou výbavou za více než 15 milionů korun a byl tak dražší než auto.

Rolls-Royce Spectre

Program Bespoke se ale neomezuje pouze na design vozu. Můžete jít mnohem dál. Jeden z věrných a velmi vážených zákazníků značky v Británii měl zájem si pořídit vůz Phantom, ale jako nepohodlné zhodnotil nutnost nahnout se na zadních sedadlech dopředu, aby si mohl na ovládacím panelu změnit teplotu a projevil přání mít ovládání na dveřích. Výrobce mu vyšel vstříc a přišel s technickým řešením, které navíc implementoval zdarma, nešlo tak ve výsledku o příplatkovou výbavu. Vylepšení totiž bylo tak užitečné, že se jej Rolls-Royce rozhodl implementovat jako standard u všech vozů Phantom.

Nadpozemský Planar a pozemská baterie

Celý Spectre stojí na vlastní celohliníkové platformě, která se nemůže jmenovat jinak než Architecture of Luxury. I s ní ale ohromné kupé váží bezmála tři tuny, poskytuje však zcela výjimečný jízdný zážitek jízdy na magickém létajícím koberci, o kterém si více řekneme dále.

Zatímco luxus a jízdní projev jsou skutečně z říše nadpozemské, technické specifikace jsou velmi podobné tomu, co známe z jiných luxusních elektromobilů. Ostatně Rolls-Royce patří do koncernu BMW, který pro Spectre poskytl mnoho technologií používaných v BMW i7. Auto pohání dvojice synchronních elektromotorů o celkovém výkonu 430 kW, které nalezneme i ve vlajkovém BMW i7 M60, i když tam je u nich softwarově povolen vyšší výkon. Točivý moment však i zde činí masivních 900 Nm a motory třítunového mastodonta katapultují na stovku za 4,4 vteřiny.

Rolls-Royce Spectre

V podlaze je pak 700 kilogramů těžká Li-Ion baterie s využitelnou kapacitou 102 kWh a celkovou kapacitou 105 kWh. Je to mimochodem stejná baterie, kterou používá také BMW i7. Auto tedy stejně jako jeho bavorský sourozenec používá jen 400V architekturu, což omezuje rychlost nabíjení. 800V architekturu však bude mít BMW připravenou až zhruba za rok, i Rolls-Royce tak musí v tomto směru trpělivě počkat.

Kapitolou samou o sobě je podvozek. Řiditelná zadní náprava, která se umí natočit o tři stupně, zajišťuje překvapivě použitelný poloměr otáčení 12,7 m, se Spectrem se tak manévruje stejně jako s průměrným SUV. Mnohem více by mu ale slušelo například natočení o 10 stupňů tak, jak to umí například Mercedes. Manévrování by pak bylo ještě snazší.

Rolls-Royce Spectre

Spectre se chlubí špičkovým podvozkem Planar převzatým z modelu Ghost, který je ale dále vylepšen. 20 senzorů a kamerový systém sledují vozovku před autem a elektromobil podvozek průběžně připravuje pro dokonale pohodlnou jízdu na každém povrchu, v každé zatáčce a situaci. Adaptivní vzduchové pérování, adaptivní tlumiče a další prvky zajišťují perfektní jízdu jako na létajícím koberci.

Interiér: hýčkání ultimátním luxusem a tradicí

Rolls-Royce zvenku na první pohled vyzařuje distingovaný, aristokratický luxus a v interiéru to platí dvojnásob. Už jenom nástup je vpravdě monumentální, použít totiž musíte obrovské protisměrné dveře, které samy o sobě mají 1,5 m a jde o nejdelší dveře, které kdy Rolls-Royce u svého auta použil. Když se dveře otevřou dokořán, má auto na šířku neuvěřitelných 4,6 m.

Rolls-Royce Spectre

Dveře samotné jsou elektrické, majitel se tak s jejich otevíráním nemusí namáhat. Stačí jemně vzít za kliku, ustoupit a otevřou se samy, případně vám dopomohou v pohybu. A samozřejmě nesmí chybět obligátní deštník s kovovou hlavou, který lze po otevření dveří vysunout z předního blatníku. Po nastoupení stačí zmáčknout tlačítko nebo sešlápnout brzdový pedál a dveře se samočinně zavřou. Dokonalé.

Stejné slovo pak musím použít pro interiér, který je na hony vzdálen i těm nejluxusnějším vozům běžné produkce. Interiér, ve kterém platí trochu jiné zákonitosti. Pokud jste žádný Rolls-Royce předtím nevlastnili, některé věci vás dost překvapí.

Nejdříve se ale vaše nohy zaboří do koberečků s ultra-dlouhým vlasem ze speciálně vyšlechtěných skotských ovcí. Interiér pak snese ta nejpřísnější měřítka. Je celý potažen kůží, měkčený, ozdobený nádherným prošíváním. Například linka prošívání na hraně přístrojové desky se táhne po její celé šířce a musí být velmi přesně zpracovaná, jakékoliv nerovnosti byste si totiž okamžitě všimli. Lesklé součásti, které jsou i u nejluxusnějších „běžných“ aut jen nabarveným plastem, jsou zde vyrobeny z poctivého kovu, který cinká, když na něj zaklepete.

Interiér je v našem případě kombinací bílé kůže a červeného prošívání, které dokonale pasuje k vnějšímu laku. Vše je doplněno o speciální dřevo Canadel pojmenované podle francouzské zátoky, kde v zimních měsících Henry Royce a jeho tým návrhářů trávil tvořil nová auta. Obklad můžete mít samozřejmě i z jiných materiálů a v rámci zmiňovaného programu Bespoke si interiér můžete vytvořit zcela podle vašich představ.

Rolls-Royce Spectre

Střecha je samozřejmě pokrytá téměř pěti tisíci malými LED, jež tvoří pro Rolls-Royce ikonickou oblohu Starlight. Naživo je to skutečně něco neskutečného, zejména v noci je to nádherný zážitek. V kombinaci s decentním bílým ambientním osvětlením (žádnou diskotéku v podobě jiných barev nečekejte) je zejména v noci interiér až magický. U Spectre si vůbec poprvé místo dřevěných výplní dveří můžete zvolit takzvané Starlight doors, které přináší tisíce malých LED i do dveří.

A když jsme u těch malých hvězdiček, tak ty naleznete i před spolujezdcem, kde se rozsvítí název SPECTRE, jakmile auto zapnete. Vypadá to skoro jako třetí displej, ostatně u výrobce prý kolem toho byla velká diskuze, zda displej pro spolujezdce použít, či ne. Nakonec se ale Rolls-Royce rozhodl držet více při zemi.

Tradice má velmi silné slovo i pro ovládací prvky v interiéru, který je poset tlačítky. Tradice promlouvá i v roce 2024 do interiéru tak silně, že si Spectre zachovává z předchozích modelů něco, co je u jiných aut naprosto nemyslitelné. Není zde možné si nastavit konkrétní teplotu interiéru, naleznete zde tradiční „kolečka“, kterými si dle otočení nastavujete pouze úroveň tepla a zimy. Kolečka jsou ale rozdělená, takže si můžete volit zvlášť teplotu pro nohy a trup. To jsou věci, které se v Rolls-Roycech nemění po desetiletí, máme je tak i zde, stejně jako elegantní ovládání výdechů klimatizace nebo krásné kolečko regulující hlasitost zvukového systému.

Ten je pak naprosto špičkový. Nemá žádný branding věhlasným jménem, je to prostě Rolls-Royce Bespoke Audio. Díky 18 dokonale vyladěným reproduktorům hraje naprosto úchvatně a je to zvuk, který jsem v žádném jiném autě zatím neslyšel. Nabídne hutné, ale sofistikované basy, nádherné výšky a celé auto zní jako jeden nádherný koncert. A mimochodem si můžete zvolit, jestli chcete zvuk, který zní jako v koncertní síni, nebo v nahrávacím studiu. A pak už je odizolování od okolního světa naprosto dokonalé.

Spectre je čtyřmístné kupé, ačkoliv budou zadní sedadla zůstávat ve většině případů neobsazená, i ta přichystají ultimátní komfort.

Spectre je čtyřmístné kupé, ačkoliv budou zadní sedadla zůstávat ve většině případů neobsazená, i ta přichystají ultimátní komfort. Přístup k nim je překvapivě pohodlný díky velkým dveřím a elektronicky sklopným sedadlům. Prostoru zde rozhodně není na rozdávání a vzhledem k délce auta výrazně přesahující pět metrů vlastně překvapí, jak omezený prostor vevnitř je, ale i to je záměr. Interiér vás na zadních sedadlech totiž dokonale obklopí a jízda zde je snad ještě pohodlnější než vepředu.

Místo vzadu

Kufr je také vzhledem k velikosti auta překvapivě menší, než by se mohlo zdát. Má objem 350 l, ale inženýři v Goodwoodu mysleli na to nejdůležitější. Golfový bag se sem napříč vejde, což jsme i osobně vyzkoušeli, na green si tak se svým Spectrem majitel bez problémů bude moci dojet. A protože přední kufr Spectre nemá, musí samozřejmě nabíjecí kabely přijít do toho zadního, který nabídne hlubokou schránku právě pro kabely.

Rolls-Royce Spectre
Kufr není velký, ale golfový bag pojme

Technologie a infotainment: poprvé plně digitálně

Rolls-Royce Spectre je vůbec prvním vozem značky s plně digitálním kokpitem včetně virtuálního displeje před řidičem. Ten ale nabízí tradiční grafiku včetně obligátního měřáku „rezervy výkonu“, který vám, stejně jako u jiných „rollsů“, ukazuje, kolik procent výkonu máte ještě k dispozici. Nechybí ale také ukazatel nabití baterie a elektrický dojezd, konfigurovat si ale displej takřka nemůžete. Nechybí také head-up displej, i když v základnější verzi, bez rozšířené reality.

Rolls-Royce Spectre

Prostřední displej pak obsahuje upravený infotainment BMW OS 8.0, který známe z nejnovějších vozů BMW. Funkce má prakticky totožné a nechybí ani plánování elektrických tras včetně automatických nabíjecích nebo předehřátí baterie, grafika je samozřejmě přizpůsobená a zcela vlastní je například hlasová asistentka. Displej je dotykový, ale ovládat ho můžete také otočným kolečkem na středové konzoli, patřičně obohaceným o sošku Spirit of Ecstasy.

Rolls-Royce Spectre

Jízdní vlastnosti: magický létající koberec.

Říct o Rolls-Roycu, že jízda v něm je „pohodlná“ by byla urážka tohoto vozu. To je jízda, která je několik úrovní nad těmi nejluxusnějšími vozy běžné produkce, mezi které lze zařadit třeba BMW i7 nebo Mercedes EQS. Rolls-Royce říká, že jízda ve Spectru je jako let na magickém koberci a je to skutečně tak. Rolls-Royce Spectre je nejluxusnější a nejpohodlnější auto, ve kterém jsem kdy jel. Jet ve Spectru je zároveň trochu jako virtuální realita. Za okny se vám hýbou obrazy, auto se občas mírně zhoupne, ale zároveň jste od všeho dokonale odizolovaní, což ještě více umocní případné špičkové audio.

Rolls-Royce Spectre je nejluxusnější a nejpohodlnější auto, ve kterém jsem kdy jel.

Dle našich měření je hlučnost Spectru při 100 km/h pouze 56 dB, což je nejlepší hodnota, kterou jsem kdy mezi všemi auty naměřili. Nebýt bezrámových oken, kterými přeci jen trochu zvuku při vyšších rychlostech do interiéru proniká, mohla být hodnota ještě nižší. Hříchem pak je podle mě zapnutí umělého zvuku, který zní jako 12válec zkombinovaný s hyper-pohonem ze Star Treku. Já jsem jezdil zásadně s vypnutým zvukem tak, jak to k „rollsu“ patří. Jedna věc je jistá, elektrický pohon a Rolls-Royce znamená dokonalý sňatek. Je to právě elektromotor, který nabídne dokonale hladký chod, bez vibrací, zvuku a dalších projevů a výsledkem je dokonalé pohodlí, což je přesně něco, o co Rolls-Royce po celá desetiletí usiloval.

Rolls-Royce Spectre

Díky podvozku Planar žehlí české nerovnosti Spectre s grácií a málokdy ho něco rozhodí. Také jízda na dálnici je nádherně stabilní a ve Spectru máte díky totální izolaci pocit naprostého bezpečí. Tomu napomáhá i kompletní plejáda asistentů, které jsou co do počtu a funkcí prakticky totožné s koncernovým BMW i7. Nechybí tak automatické řízení včetně samočinné změn pruhů, automatické parkování a další vychytávky.

Kromě standardního režimu D, ve kterém auto primárně plachtí a rekuperace se zapne jen po sešlápnutí brzdového pedálu, je zde ještě režim B, který naopak zapne silnou rekuperaci tak, jak to známe i z jiných elektromobilů. Ba co víc, bez nutnosti sahat na brzdu se v režimu B Spectre i zcela zastaví, řízení ve městě je tak velmi pohodlné.

Jedna věc je jistá, elektrický pohon a Rolls-Royce znamená dokonalý sňatek.

Dojezd majitelům bohatě postačí

WLTP dojezd Rolls Roycu je 530 kilometrů, což se nemusí zdát mnoho, vychází to ale ze životního stylu majitelů těchto aut. Výrobce mezi nimi před návrhem Spectru udělal rozsáhlý průzkum, ve kterém potvrdili, že je uvedený dojezd pro ně dostatečný. Typický Rolls-Royce totiž průměrně ročně ujede jen 5 tisíc kilometrů, zřídkakdy jde o trasy nad 300 kilometrů a jeho majitel má v garáži průměrně ještě sedm (!!) dalších aut . V drtivé většině případů tak bude nabíjet doma. A realita?

Rolls-Royce Spectre
Testovací spotřeba v kombinovaném provozu

V rámci testu jsem ujel nejprve rovných 100 kilometrů v takřka ukázkovém kombinovaném provozu, který se ze třetiny skládal z města, třetina byla jízda po dálnici a zbytek na okresních silnicích. Zejména tam jsem zkoušel i plnou dynamiku auta a rozhodně jsem ho nešetřil. Výsledkem je spotřeba 25,7 kWh na 100 km, což je vzhledem k velikosti a hmotnosti auta, teplotě pod 10 stupňů Celsia a mé jízdě vcelku očekávaná hodnota. A v překladu to znamená reálný dojezd kolem 400 kilometrů. Čistě dálniční dojezd tak činí průměrně 330 kilometrů.

Nabíjení: kůl v plotě

A pokud byste přeci jen chtěli se Spectrem dojet třeba ke své jachtě v Nice, je na z hlediska nabíjení dobře připraven, ale zatímco jízda je nadpozemská, nabíjecí parametry jsou z říše běžných aut. Protože Rolls-Royce ani příliš nepočítá, že by majitelé s těmito auty dělali dálkové přesuny, nenabízí zatím ani žádnou nabíjecí službu pro snadné nabíjení na veřejných stanicích tak, jako to má například sesterské BMW. Počítejte také s tím, že na veřejných nabíjecích stanicích budete působit trochu jako kůl v plotě a budete středobodem pozornosti.

Rolls-Royce na veřejné nabíječce působí trochu nepatřičně

Spectre má klasickou 400V architekturu , maximální nabíjecí výkon tak činí 200 kW, kterého jsme při našem testu i skutečně dosáhli. Je ale škoda, že vzhledem k nadpozemské ceně nedostanete nejnovější 800V architekturu a mnohem rychlejší nabíjení. Z 10 na 80 % se tak Spectre nabíjí 34 minut a na nabíjecí stanici se vám tak snadno může stát, že se za stejnou dobu vedle vás nabijí dvě Kie EV6 (které stojí desetinu) po sobě. K dokonalému zážitku z nabíjení také chybí motorizovaná dvířka nabíjecí zásuvky. U Spectru si je musím otevřít i zavřít sám.

Rolls-Royce Spectre
Dosáhli jsme maximálního výkonu necelých 200 kW

Závěr a hodnocení: dokonalé spojení

Spectre je absolutní luxus, který do puntíku splňuje to, co zákazníci Rolls-Roycu od těchto aut očekávají. Elektrický pohon navíc ultra-luxusní GT posunul jízdně do roviny absolutní dokonalosti. Jízda na létajícím magickém koberci a tichost je něco, co jsem v žádném jiném autě nezažil. Rolls-Royce a elektrický pohon jsou tedy naprosto dokonalým souzněním. Reálný dojezd 400 kilometrů je pro zákazníky dostatečný, v případě nutnosti je tu i rychlonabíjení ucházejícím výkonem.

Rolls-Royce Spectre

I přes obří délku není kabina uvnitř kdovíjak prostorná, ale to vlastně nevadí. Vzadu bude málokdy někdo jezdit, do kufru se golfový bag vejde a co víc potřebujete? Možná snad jen přední kufr, jehož absence pod obří kapotou mě mrzí. Potěší, že kromě vybraných materiálů Spectre nabízí i nejmodernější funkce, které známe z prémiových BMW, včetně infotainmentu.

Rolls-Royce není pro každého. Ale pro ty, kteří taková auta potřebují, nebo spíše chtějí, je, jak se zdá, Spectre trefou do černého. Přijetí mezi zákazníky je vřelé a produkce je vyprodaná až do roku 2025. Základní cena činí zhruba 12 milionů korun, ale vzhledem k programu Bespoke se můžete bez problémů dostat i na dvojnásobek. Jak se říká „sky is the limit“ a u Rolls-Roycu je ta obloha hvězdná.

Rolls-Royce Spectre

Rozměry5 453 × 2 080 × 1 559 mm, 2 975 kg
Výkon430 kW
Baterie105 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)530 km

Foto: Martin Pultzner, fDrive.cz

rolls-royce-spectre
Klady
  • fantasticky pohodlná jízda se špičkovým odhlučněním
  • ultimátní luxus ve všech ohledech
  • praktická řiditelná zadní náprava
  • excelentní zvuk audio systému
  • dynamika a jízdní vlastnosti
Zápory
  • pod obrovskou kapotou chybí přední kufr
  • 400V architektura
  • pouze průměrný dojezd
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Ideální auto pro dnešní rodinu, myšleno bezdětnou. Krásné auto, v zimě Praha-Brno ve 140 km/h dá a to stačí :) jen ta barva....
Dominik Braden
Dominik Braden
Toto není žádná recenze, jen v podstatě přeložený reklamní materiál. Ten člověk buď nemá zkušenosti s luxusními auty nebo s tím autem doopravdy nejezdil... Těch záporů je tam více než dost, vzhledem ke značce.
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 15. 1. 07:37
Kapacita baterie 100kWh u skoro tritunoveho a pet a pul metru dlouheho auta a k tomu palubni nabijecka 11kW za tyhle penize to mysli vazne?
To tu ekektromobilni revoluci moc nepochopili.
To budou zase aristokrati zehrat jak jsou ty elektroauta na prd.

To je jako kdyz se tu soused co jezdi pro nemeckou postu bavi s druhym sousedem jak je ta elektromobilita k nicemu, protoze si nemuze v praci ani zatopit, jinak mu baterka na celej den nevystaci. A uz si spolu notuji, ze VSECHNY baterkace jsou k nicemu…
Petr Basa
Petr Basa
Tak minimálně to bude dobré jako argument pro všechna EVčka co nemají frunk. Proč by ho měly mít, když ho nemá ani Rolls Royce, že.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze