Toyota loni v ČR opět rostla. Táhnou hybridní modely jak značky Toyota, tak Lexus

Toyota loni v ČR opět rostla. Táhnou hybridní modely jak značky Toyota, tak Lexus
  • Pro Toyotu se v roce 2017 rozhodlo 8 813 zákazníků, pro Lexus 302
  • Hybridy tvoří u Toyoty 25 procent prodaných vozů, u značky Lexus přes 90 %
  • Letos vyrostou nová dealerství a dorazí i sedmimístný Lexus RX450h

Přelom roku, respektive počátek toho nového, je čas pro všechna bilancování, hodnocení jednotlivých statistik a cílů, které byly vytyčeny pro rok předchozí. Nedávno bilancovala automobilka Toyota včetně Lexusu. Jak si tyto spřízněné automobilky vedly?

Pojďme nejdříve k Toyotě. Té se poměrně dařilo, když se za loňský rok stala nejdynamičtější automobilovou značkou v ČR s nárůstem registrací o 45 %. V registracích ji patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo. Na loňské úspěchy značka navázala také v prvním měsíci letošního roku, kdy se s 806 objednávkami posunula na celkové 7. místo na trhu. Velmi táhly hybridní modely.

  • Toyota Yaris: 19 procent zákazníků zvolilo hybridní pohon
  • Auris: 31 procent zákazníků zvolilo hybridní pohon
  • C-HR: 50 procent zákazníků zvolilo hybridní pohon
  • RAV4: 75 procent zákazníků zvolilo hybridní pohon

Pro zajímavost: v roce 2011 Toyota v České republice prodala pouze 73 hybridních modelů. Už o čtyři roky později to však bylo 499. Nedávno Toyota oslavila 20. výročí prvního hybridního modelu. A tak není divu, že se hybridním modelům od Toyoty daří. Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu. Celkem Toyota prodala 8 813 modelů.

A jak je na tom Lexus? Ten je často přirovnáván k německé trojici Audi, Mercedes a BMW. Mnozí mohou Lexus brát tak, že se této německé konkurenci snaží šlapat na paty. Opak je však pravdou. Lexus chce být svůj, jít svojí vlastní cestou a německou konkurenci nechat být. Upřímně řečeno, ta je co se prodejů týká na jiné úrovni. Lexus prodal, pro nás trošku překvapivě, pouze 302 vozů.

Modely s logem automobilky Lexus na kapotě si hned 90 procent zákazníků pořizuje s hybridním pohonem. V minulém roce se prodalo přesně 278 hybridních modelů. Celkově se v České republice za uplynulý rok prodalo 2 862 hybridních vozů.

Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ říká šéf české pobočky Martin Peleška.

A na co se můžeme těšit? Toyota chce pokračovat v dynamickém trendu a prodávat více a více modelů. Nový bude také showroom Toyoty v Opavě, ale také v Praze. U Lexusu se později v letošním roce dočkáme sedmimístného provedení RX450h.

Zdroj: toyotanews.eu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze