Šéf Toyoty Akio Tojoda, známý svými neortodoxními názory, ve svém vystoupenítvrdil finalizující přípravu výroby Toyoty bZ4X na příští rok v závodě Toyota Motomači a brzké dodávky zákazníkům. Kromě toho stvrdil rozšiřování modelové řady bZ o další čtyři modely. O elegantní kompaktní SUV, inspirované stávajícím typem C-HR a malý městský crossover, navržený speciálně pro Evropu a Japonsko. U něj pan Tojoda zmínil důležitost hledání optimálního poměru mezi efektivitou a hmotností použitých baterií. Z toho lze odvozovat, že budou velké tak akorát do městského provozu s tím, že efektivitu by měla zajišťovat spotřeba 12,5 kWh/100 km. Dále ukázal sedan a velké sedmimístné SUV s kamerami místo zrcátek, ovšem bez jakýchkoliv podrobností.
Toyota pracuje na tom, aby zákazníkům nabídla bateriové alternativy ke stávajícím modelům a kromě toho i cenově dostupnou řadu elektromobilů bZ. Žádné urychlené opouštění spalovacích modelů se tedy nechystá, zákazníci by si sami měli zvolit nejlepší alternativu. Toyota aktuálně nabízí více než 100 modelů od čistě spalovacích přes hybridy a plug-in hybridy až po elektromobily s palivovými články. Lexus pak představil přes 30 modelů se spalovacím motorem, hybridů, plug-in hybridů i první čistý elektromobil. Do roku 2030 má na trh dorazit 30 čistě bateriových elektromobilů, pokrývajících celé spektrum tříd a účelů.
Lexus se rovněž pouští do nové kapitoly. Už sice čistý elektromobil (UX 300e) na rozdíl od Toyoty uvedl, chce však výrazně posunout kvalitativní laťku. Prvním apoštolem bude dynamicky střižený crossover RZ, který by se měl držet zážitku z jízdy, typického pro značku, a přidat dynamické a inspirující svezení. Lexus rovněž pracuje na elektrickém hypersportu velmi atraktivních tvarů, který by měl dále rozvinout geny typu LFA, pokořit stovku kolem dvou sekund a zároveň nabídnout dojezd 700 km díky bateriím s pevným elektrolytem.
Toyota má vlastní vývojové centrum baterií již od roku 2008 a aktuálně pracuje na vývoji baterií s pevným elektrolytem (SSB). Všechna vozidla chce vyrábět v uhlíkově neutrálních továrnách již v roce 2025. V roce 2030 pak chce prodávat 3,5 milionu bateriových elektromobilů ročně. Lexus by se měl stát čistě elektrickou značkou v roce 2035, již o pět let dříve ale nebude v Evropě, Severní Americe a Číně prodávat nic jiného než bateriové elektromobily. Měl by jich být milion ročně.