Toyota mění ředitele, kurz nikoliv. Stále věří vodíku

2
Toyota mění ředitele, kurz nikoliv. Stále věří vodíku
Fotografie: Toyota
  • Stávající ředitel Toyoty Akio Tojoda tráví ve funkci poslední dny
  • V dubnu předá žezlo Kodžimu Satoovi, stávajícímu řediteli Lexusu
  • Svět napjatě sleduje, kam se největší automobilka světa nyní vydá

Ačkoliv Toyota v současné době maximálně těží ze svých letitých investic do hybridních pohonů, v elektromobilitě podle názoru mnohých zaspala. A jednou z příčin byla i nechuť stávajícího ředitele Akia Tojody k elektromobilitě, respektive k jejímu násilnému a bezpodmínečnému prosazování. Ostatně projevy šéfa automobilky, kterou založil jeho dědeček, na toto téma ještě donedávna plnily stránky světového tisku. A Toyota na elektromobilitu sice nerezignovala, ale místo toho, aby využila svého záviděníhodného know-how o elektrickém pohonu, preferovala vodíkový pohon. A to jak ve formě palivových článků, tak nově i v podobě přímého spalování, které aktuálně propaguje při závodech.

Tento přístup považovala za nesprávný nejen řada odborníků, ale i investorů. Jenže pokud vkládali v tomto směru své naděje do Tojodova nástupce Kodžiho Satoa, zatím nemají žádný důvod k radosti. Stávající šéf Lexusu a Tojodův letitý spolupracovník se totiž podle autonews.com nechal na víkendových závodech, kde soutěžila mj. vodíková Toyota, nechal slyšet, že chce vodík zachovat jako životaschopnou alternativu a vybudovat výrobní i dodavatelský řetězec. Elektromobily prý nezavrhuje, ale chce ponechat zákazníkům více variant na výběr. Tedy prakticky stejná slova, jaká bychom mohli slyšet i z Tojodových úst.

Samozřejmě že v době, kdy je Tojoda stále ve funkci, by bylo pošetilé od japonského manažera ctícího hlavně naprostou loajalitu očekávat nějakou rebelii. Ovšem Japonci mají rádi také kontinuitu, takže nějaké zásadní změny ve směřování Toyoty čekat nemůžeme ani po pomyslné výměně králů. Nicméně trh se v tuto chvíli ubírá trochu jiným směrem, takže si rádi poslechneme, co na toto téma bude říkat Kodži Sato za nějaký čas. A zda se ukáže postoj Toyoty jako prorocký, nebo naopak pomýlený.

Diskuze ke článku
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Takže budou vyrábět dva typy pohonů (i když obojí je elektřina ale na jiný způsob) a platit to bude kdo? Takový postup bude nesmírně nákladný nebo to znamená, a k tomu se přikláním, že Toyota pojede do vodíku a čistou elektřinu si nechají jako zálohu. Uvidíme, kde budou za 20 let...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze