Toyota prodala obrovský počet elektrifikovaných aut. Předehnala svou strategii

Toyota prodala obrovský počet elektrifikovaných aut. Předehnala svou strategii
  • Do roku 2030 chce Toyota číslo zvětšit na 5,5 milionu
  • Jen v Japonsku za minulý rok prodala téměř 650 tisíc hybridů a plug-in hybridů

Společnost Toyota Motor Corporation v roce 2017 prodala 1,52 milionu elektrifikovaných vozů, čímž s tříletým předstihem splnila cíl pro rok 2020. Do roku 2030 chce Toyota prodávat každoročně 5,5 milionu elektrifikovaných aut.

Toyotě se v tomto směru vede skvěle, podařilo se jí dosáhnout osmiprocentního nárůstu oproti předchozímu rekordu z roku 2016 a v roce 2017 prodala v celosvětově 1,52 milionu elektrifikovaných kusů. Automobilka si tak s tříletým předstihem splnila jeden z cílů strategického programu Environmental Challenge 2050, kterým je prodávat do roku 2020 na 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně. Celkové prodeje tohoto typu vozů přesáhly 11,45 milionů, což oproti srovnatelným vozidlům s konvenčním pohonem představuje snížení emisí CO2 o více než 85 milionů tun.

Za období jen o něco delší než 20 let jsme byli svědky nárůstu prodejů nových elektrifikovaných vozidel z necelých 500 kusů v jediné zemi na více než 1,5 milionu ve více než 90 zemích a regionech. Naši zákazníci tím potvrzují kvalitu, odolnost a spolehlivost našich elektrifikovaných pohonů,“ říká Šigeki Teraši, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.

Už od roku 1997, tedy od uvedení prvního sériově vyráběného hybridního pohonu v modelu Prius v Japonsku, Toyota neustále pracuje na zlepšování této hybridní technologie. V roce 2014 pak překvapila modelem Mirai, prvním sériově vyráběným vozem poháněným vodíkovými palivovými články, poté v roce 2016 čtvrtou generací modelu Prius a v roce 2017 druhou generaci plug-in hybridního modelu Prius.

Automobilka bude pokračovat ve vývoji a rozšiřování nabídky elektrifikovaných vozidel a nyní svoji pozornost zaměřuje i na sériovou výrobu ryzích elektromobilů, která je v plánu od roku 2020, počínaje Čínou a Indií, poté v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Toyota má rovněž v plánu dále rozšiřovat prodeje hybridních vozidel na rozvojových trzích s cílem přispět k celosvětovému snižování emisí CO2 produkovaných novými vozidly.

Program Environmental Challenge 2050 dál pokračuje a v jeho rámci chce do roku 2030 Toyota prodávat ročně 5,5 milionu elektrifikovaných vozů. Navíc do konce roku 2020 chce dosáhnout každoročních globálních prodejů vozidel na vodík v počtu přes 30 tisíc kusů a měsíční prodeje v Japonsku nejméně 1 000 vozidel poháněných vodíkem. Strategie myslí také na hromadnou dopravu. Environmental Challenge 2050 se totiž týká i prodeje malého počtu autobusů na vodík již počátkem roku 2017 se zaměřením na oblast Tokia, a také přípravy k prodeji více než 100 autobusů na vodíkové palivové články ještě před zahájením letních Olympijských a Paralympijských her v Tokiu 2020.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze