Toyota Mirai
test

Toyota Mirai

První jízdní dojmy
6

Vodíkovou Toyotu Mirai můžete koupit například v Německu, Dánsku nebo Velké Británii. Dáte za něj okolo 2 milionů korun a na jedno natankování urazíte až 500 kilometrů. Takhle vypadá budoucnost od Toyoty. A to doslova, protože slovo Mirai v japonštině znamená právě to.

Trh s automobily je poněkud pestrý, a to nejen co se karosérií týká, ale také pohonů. Pod kapotou můžete mít naftový nebo benzinový motor. K dispozici jsou také hybridní nebo plug-in hybridní pohony. A posledních pár let roste popularita elektromobilům. Toyota ale věří vodíkovému pohonu. Důkazem je Toyota Mirai, se kterou jsme se konečně mohli svézt. Dnes si tedy povíme naše první dojmy z tohoto velmi vzácného vozidla, které na našich silnicích opravdu jen tak nepotkáte. Zatím.

Toyota Mirai – první jízdní dojmy

Toyota Mirai staví na technologii palivových článků. Soustava Fuel Cell System je energeticky hospodárnější než spalovací motory a za jízdy neprodukuje žádné emise CO2, ani jiné škodlivé látky. Řidiči mohou očekávat stejnou úroveň pohodlí jako u vozů se zážehovým motorem, a to včetně velkorysé dojezdové vzdálenosti a natankování vodíkové nádrže doplna během pouhých tří minut. Součástí soustavy jsou vlastní komponenty automobilky Toyota, včetně sady palivových článků Toyota FC Stack a měniče pro zvýšení napětí palivových článků a vysokotlakých zásobníků na vodík. Jak Toyota Mirai funguje jsme detailně rozebírali v podrobném článku, takže dnes si rozebereme, jak na nás vůz působí v praxi.

V interiéru je místo pro čtyři osoby, ale to na zadních sedačkách není zrovna ideální pro velké či svalnaté postavy. Vpředu už je místa dostatek. Palubní deska je stejná jako například v modelu Prius, tedy typicky japonská. Uprostřed tedy najdete displej, který vám zobrazuje informace o jízdě, jízdních módech a tak podobně. Pod ním se nachází další dva displeje. Ten uprostřed je displej infotainmentu, kde se zobrazuje navigace nebo média, zatímco ten nejníže umístěný zobrazuje klimatizační podmínky ve voze. Nechybí ani charakteristický volič jízdních režimů. Ale pojďme k samotné jízdě.

Věděli jste, že Mirai znamená v japonštině budoucnost?

Při sešlápnutí plynu Mirai reaguje díky více než 30 koním navíc svižněji než Prius plug-in hybrid. Při plném plynu slyšíte dva bzučivé zvuky, které jsou však trošku jiné než u elektromobilu. S dojezdem určitě není problém, protože plná nádrž zajistí ujetí až 500 km. Vůz má i baterii, do které můžete rekuperovat přebytečnou energii z brzdění.

Hmotnost 1 850 kilogramů není na vodíkové Toyotě vůbec znát a po silnici se pohybuje s lehkostí. Až na výpust vody, jejíž tlačítko se skrývá nalevo od volantu, se Mirai řídí jako každý jiný hybrid nebo elektromobil. Pokud nepojedete na limitu, vůz vás nebude obtěžovat naprosto žádným hlukem. Navíc okolí zatížíte pouze teplou vodou.

Momentálně si Mirai můžete oficiálně pořídit v Německu, Dánsku nebo Velké Británii. U našich sousedů cena startuje na 78 700 eurech, tedy zhruba dvou milionech korun.

Technické parametry Toyota Mirai

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 890 × 1 815 × 1 535 mm, 1 850 kg
PohonVodík, hnaná náprava: přední
Výkon154 koní, toč. moment: 335 Nm
Nádrž122 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Infotainment? displej
Cena2 000 000 Kč
Diskuze ke článku
Jarda
První sériově vyráběné auto s palivovým článkem na světě není Toyota Mirai, ale Hyundai IX35/Tucson

http://www.autoweb.cz/hyundai-spustil-seriovou-vyrobu-auta-s-palivovymi-clanky/

http://www.hybrid.cz/hyundai-ix35-prvni-auto-na-vodik-ktere-pujde-do-seriove-vyroby
kucix
Nějak mi nesedí údaje o spotřebě, velikosti nádrže atd...
Nádrž na 122 litrů, dojezd 500,to je spotřeba cca 24l/100km
V tabulce je ale 3,5l/100km, což by ale byl dojezd skoro 3500km...
Jak to tedy je? Jsem zmatený.
Jaromír Vegr
Jaromír Vegr
Jak čistý vodík je potřeba, kde se dá natankovat a kolik stojí?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze