Ostřílený průkopník hybridů se s každou další generací snaží udržet krok s dobou. I když byl Prius jedním z nejinovativnějších vozů své doby, poslední dobou jako by ztrácel dech. Naštěstí inženýři v Toyotě dali hlavy dohromady a vytvořili důstojného konkurenta dnešním plug-in hybridům. Pohonné ústrojí tvoří atmosférický 1,8litrový čtyřválec spolu s elektromotorem, což je u Toyoty velmi oblíbená kombinace.
Toyota Prius Plug-in Hybrid – pařížský autosalon 2016
Nový Prius dokáže na elektrickou energii dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h, zatímco minulý model zvládl jen 85 km/h. Důležitější je, že vůz umí aktuálně na elektřinu ujet až 50 kilometrů, což je dvojnásobná hodnota oproti předchůdci. Jistě za to může zdvojnásobená kapacita baterií z kapacity 4,4 na 8,8 kWh, ty jsou navíc nyní při nabíjení v mrazech ohřívány, aby si i v extrémních podmínkách udržely svůj dojezd. Podle Bruselu byste měli mít spotřebu 1,0 litru na sto kilometrů. Tuto hodnotu necháme být a radši se podíváme na střechu. Tam se totiž vystavují sluníčku solární panely, které dokážou každým dnem přidat až 5 kilometrů dojezdu. To by mohlo znamenat alespoň takových tisíc kilometrů ročně zadarmo, když vám bude přát počasí.
Uvnitř nově najdete plno jízdních a bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu, asistenta nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců, parkovacího asistenta nebo barevného head-up displeje.
Posouzení designu je vždy subjektivní. Jestli vám ale soused pořád bude říkat, že je váš Prius ošklivý, můžete se vymluvit na aerodynamiku a skvělý odpor vzduchu s koeficientem 0,25. Celkově se nám Prius s novými vychytávkami líbil, jestli ale chce i nadále zůstat na špici, je potřeba se posunout. Například dojezd 50 kilometrů na elektrickou energii není špatný, ale nikoho už nejspíš neohromí.