5 věcí, které se nám líbí na Toyotě Prius

5 věcí, které se nám líbí na Toyotě Prius
  • Toyota Prius je hned v několika směrech poměrně revolučním automobilem
  • Solarní panel na střeše dokaže denně zajistit až 5 kilometrů dojezdu

Spotřeba

Motor s objemem 1,8 litru spolu s elektromotorem má podle NEDC spotřebu 1,0 litru na sto kilometrů! Spotřeba není reálná, ukazuje ale, jak si vůz vede v porovnání s ostatními. Navíc je Toyota jedna z automobilek, u kterých nedochází k tak velkým rozdílům mezi reálnou a teoretickou spotřebou. Většina hybridů mají psanou spotřebu kolem dvou litrů, reálně však klidně jezdí za 6 nebo 7 litrů. Toyota sice bude jezdit za víc než litr, v testech ale dosahuje nejlepších hodnot spotřeby.

Reálný dojezd

Toyota nejdříve mluvila o dojezdu 35–40 kilometrů. Výsledky NEDC však hovoří o padesáti kilometrech. Líbí se nám proto přístup automobilky podobný například BMW. Obě značky nechtějí uvádět své zákazníky v omyl a radši jim sdělují reálné údaje. Čtyřicet nebo chcete-li padesát kilometrů dojezdu již dělá z vozu dost možná čistě elektrický automobil přes týden a o víkendu hybrid na delší trasy. Akumulátor o kapacitě 8,8 kWh je navíc v zimě ohříván, aby si udržel dojezd i v nepříznivých podmínkách.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – pařížský autosalon 2016

Vzhled

Zatímco první dva body byly neoddiskutovatelné, u třetího se již budou názory rozcházet. Sám si „na triko“ nevezmu názor, že je Prius krásný. Líbí se mi ale originalita, se kterou se japonská značka vrhá na trh. Někomu se design líbit bude, někomu ne, nevšední však bude připadat všem. Pokud vám tedy někdo bude říkat, že dnes již všechna auta vypadají stejně, ukažte mu Prius.

Základní výbava

Dnes si i prémiové značky nechávají připlatit téměř za vše. Pamatuji si, jak si ještě nedávno BMW řeklo o příplatek více než 6 tisíc korun za USB konektivitu do drahého modelu X6. V aktuálním Priusu vás nic takového nečeká. V nejlevnější výbavě Live dostanete předkolizní bezpečnostní systém s autonomním brzděním, detekcí chodců a rozpoznáváním značek, automatická bi-LED světla, asistenta pro udržení v jízdním pruhu nebo adaptivní tempomat. Do interiéru se dostanete bezklíčkově a najdete tam 7palcový dotykový displej s obrazem z couvací kamery nebo 7 airbagů včetně kolenního.

Solární panely na střeše

Tohle přece není žádná novinka! Nissan Leaf má taky solární panel na střeše. Toyota ale umí nabít i akumulátor sloužící k pohonu vozu. Denně tak dokáže zajistit až 5 kilometrů dojezdu, což není vůbec málo.

Toyota Prius Plug-in Hybrid (2016)

Inspirace: hybridcars.com

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze