Ze San Francisca do New Yorku bez zásahu do řízení? Pro upravený Prius hračka

1
Ze San Francisca do New Yorku bez zásahu do řízení? Pro upravený Prius hračka
  • Čím přesně byla autonomní Toyota Prius vybavena se prozatím pouze spekuluje
  • Toyota Prius na této cestě urazila téměř 5 tisíc autonomních kilometrů
  • Japonská automobilka v projektu zřejmě není přímo zainteresována

O autonomních autech často slýcháme ve spojení s firmami Waymo či Uber. Podle nedávno zveřejněného videa do této vybrané společnosti přibude i Pronto AI se svým pokročilým asistenčním systémem Copilot.

Upravená Toyota Prius z videa podle všeho zvládla cestu ze San Francisca do New Yorku zcela autonomně. Jde o trasu dlouhou 4 688 kilometrů. Spekuluje se, že byla vybavena autonomním systémem úrovně 4. Anthony Lewandowski, automobilový inženýr z Pronto AI, který v minulosti pracoval na autonomním řízení pro Google, však říká, že Prius byl vybaven autonomním řízením úrovně 2. To však mělo být velmi dobře „naladěně“. Při jízdě vůz údajně využíval jen videokamery, výkonné počítače a základní digitální mapy.



Levandowski také napadl současný přístup k autonomnímu řízení ze strany ostatních, protože věří, že většina společností se pokouší skočit přímo na úroveň 4. Jeho nová společnost Pronto AI to dělá jinak. Její tým inženýrů se snaží postavit takovou technologii, která se zvládá učit podobně jako lidé.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – test

Technické parametry Toyota Prius (2016) Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 645 × 1 760 × 1 470 mm, 1 855 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon90 (73 + 68) kW, 122 (99 + 92) koní, točivý moment: 142 Nm / 3 600 ot/min
Baterie9 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba? + 50
Cena od904 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Hejna
Petr Hejna
To ještě nejeli v zimě po D1. To by měla být poslední ostrá prověrka před zavedením auta do výroby.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze