Toyota spoléhá na taxíky, její hybridy jsou prý to nejlepší do města

Toyota spoléhá na taxíky, její hybridy jsou prý to nejlepší do města
  • Za posledních 20 let se u žádného hybridu Toyota neměnila baterie kvůli poruše
  • Na světě se prodalo více než 10 milionů hybridních vozů této japonské značky

Toyota Prius se stala za dlouhé roky prodejů velmi oblíbeným vozem eko-celebrit a dnes již spíš řidičů Uberu a taxislužeb. Automobilka si změny všimla, a právě na taxících staví další budoucnost těchto úsporných liftbacků. Doposud se po celém světě prodalo více než 10 milionů hybridních vozů Toyota a z toho téměř čtyři miliony měly na karosérii plaketu s nápisem Prius. Taxislužby jsou pro Toyotu nejen dobrým odbytištěm, ale také reklamou směrovanou na lidi, kteří mají z hybridních vozů pořád ještě strach.

Mimořádně dobře se Priusům samozřejmě daří v Japonsku, kde zažívá elektrifikace neskutečný boom. Taxikáři prý také vidí lepší užitnou hodnotu vozu. Vedle úspory paliva totiž po třech letech Toyoty ztratí 44,5 procenta hodnoty, zatímco německá konkurence i 52 procent. Při vzetí do úvahy daňové úlevy se vůz podle výpočtů vyplatí i přes vyšší základní cenu 744 900 Kč. My musíme říct, že i reálně se s hybridní a plug-in hybridní Toyotou Prius dá jezdit bez problému za 3,5 litru na 100 kilometrů v centrech měst. Takové hodnotě nemůže konkurovat žádný klasický dieselový nebo benzinový motor na trhu.

Technické parametry Toyota Prius (2016) Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 645 × 1 760 × 1 470 mm, 1 855 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon122 (99 + 92) koní, toč. moment: 142 Nm / 3 600 ot./min
Baterie9 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba? + 50
Infotainment8" dotykový displej
Cena904 900 Kč

My osobně se nebojíme ani spolehlivosti. Prověřené atmosféry v kombinaci s moderním elektromotorem fungují pospolu až překvapivě dobře a vozy Toyota včetně hybridů patří mezi to nejspolehlivější na trhu. Na baterie je poskytována desetiletá záruka a podle Toyoty ještě nikdo nikdy nemusel záruku využít. Za posledních 20 let se v servisu vyměnila baterie pouze po závažných nehodách. Znám je i příběh rakouského taxikáře z Vídně, který již s Priusem druhé generace ujel více než milion kilometrů bez jediné poruchy. Abychom ale pouze nechválili, při výběru hybridu se budete muset spokojit například s menším kufrem nebo s jedinou výkonovou variantou o 122 koních.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze