Hyundai Ioniq míří do Česka, máme první dojmy z Paříže

  • Elektrická varianta urazí až 280 kilometrů
  • Cena startuje na 849 900 Kč
  • Hybridní varianta je o 150 tisíc levnější

Hyundai na pařížský autosalon přivezl mimo jiné i tři sourozence z modelové řady Ioniq. Tento model se dostává také na český trh, takže jsme si nenechali ujít možnost se na něj podívat blíže a naservírovat vám naše pocity.

Hyundai Ioniq – pařížský autosalon 2016

Na našem trhu se zatím prodávají pouze dvě varianty: čistě elektrická varianta, která startuje na ceně 849 900 Kč, a hybridní provedení, které vyjde o 150 tisíc korun levněji. Zda k nám dorazí i plug-in hybridní verze, zatím není jasné.

Rozhodně nemůžeme říci, že by Hyundai Ioniq Electric oplýval krásou, ale také nepatří mezi to nejméně designově povedené na trhu s elektromobily. Minimálně záď se povedla, ale o přídi to již říci nemohu. Zaujmou tak maximálně LED světlomety pro denní svícení ve tvaru C. Každopádně design je ke zhodnocení každého a co se jednomu nemusí líbit vůbec, může druhý milovat – pamatujete na Nissan Juke nebo Fiat Multipla?

TIP: Hyundai Ioniq dorazí i k nám. Má se Nissan Leaf obávat?

Součinitel odporu má tento korejský elektromobil pouze 0,24. Kapacita akumulátoru s moderní Li-Pol technologií pak činí poměrně skromných 28 kWh. Maximální rychlostí, kterou se můžete s elektrickým Ioniqem rozjet, je 165 km/h a udávaný papírový dojezd má hodnotu 280 kilometrů. Reálně to ale bude určitě méně. Nabíjení pak probíhá přes rychlonabíjecí standard Combo či Mennekes. Samozřejmostí je nabíjení i z domácí 240V zásuvky.

Hybridní varianta má pod kapotou motor 1.6 GDI. Celkový výkon hybridní soustavy je 141 koní. Ten se na kola přenáší šestistupňovou převodovkou DCT. Kapacita baterie je pouhých 1,56 kWh a výkon elektromotoru je 27 kW. Hybridní verze umožňuje jet čistě na elektřinu rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Sáhnout můžete po dvou výbavových stupních: HEV Future nebo HEV Ultimate, za který dáte 150 tisíc korun. Za své peníze pak dostanete například bi-xenonové světlomety, chromový paket, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání předních sedadel a mnoho dalšího.

Interiér vypadá poměrně dobře, ale stejně jako například u Nissanu Leaf v něm najdete dost tvrdých plastů. Naopak infotainment nás překvapil svou svižností. Finální zhodnocení si však necháme až na plnohodnotný test.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze