Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid

  • Cena startuje na třech milionech
  • Na elektřinu urazí až 50 kilometrů
  • Zrychlení 0–100 km/h zvládne za 4,6 sekundy

Kombinace luxusního sedanu a sportovního náčiní nemusí sedět každému, speciálně v případě Porsche Panamera, které až doposud ani zdaleka nebylo modelkou ve světě automobilismu. Časy se mění a nejenže Panamera zkrásněla, ale dostala i úplně nový hybridní pohon.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid – pařížský autosalon 2016

Hybridní pohon vzešel z královského modelu 918 Spyder. Ne, nová Panamera sice nemá 887 koní jako 918, ale i tak bude dynamika víc než dostačující. Hybridní zásnuby se tentokrát konaly mezi 2,9litrovým šestiválcem přeplňovaným dvěma turby o výkonu 330 koní a elektromotorem o výkonu pouze 136 koní, zato ale točivým momentem 400 Nm. Elektromotor je stejný jako již ve zmíněném modelu 918 Spyder. Dohromady pak ze sebe Porsche umí vydat 462 koní a něco kolem 700 Nm. Výkon se na kola přenáší pomocí jedné z nejlepších převodovek na světě – osmistupňové PDK. Limuzína tak dokáže z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlit za 4,6 vteřiny a dostat se až na maximální rychlost 278 kilometrů v hodině.

Kdybych s hybridem nikdy nejel, napsal bych, že spotřeba činí 2,5 litru benzinu na sto kilometrů. Dnes již každý ví, že spotřeba je z říše bruselských snů. Elektromotoru jde práce pěkně od ruky, a proto umí těžkou limuzínu na dálnici rozpohybovat až na 140 km/h. Větší baterie o kapacitě 14,1 kWh (dříve 9,4 kWh) by teoreticky měla donutit Panameru 50 kilometrů nevypustit žádné emise. Dobití pak skrz klasickou zásuvku zabere 5,8 hodiny a se speciální nabíječkou o výkonu 7,2 kW se pak doba zkrátí zhruba na tři a půl hodiny. Celý nabíjecí proces pak můžete kontrolovat na mobilní aplikaci Porsche Car Connect, stejně jako před startem nastavit teplotu v kabině podle vašich preferencí.

Infotainment disponuje 12,3palcovým displejem a navíc dostanete dva 7palcové displeje v kapličce přístrojů coby odpověď na Audi Virtual Cockpit. Displeje vám mimo jiné prozradí i režim, ve kterém právě brázdíte silnice. Režimů je k dispozici dohromady 6. Ke klasickým „Sport“ a „Sport Plus“, které nepotřebují vysvětlení a znáte je z klasické Panamery, přibyly 4 další módy pro hybridní režim. Vůz se po každém nastartování probudí v elektrickém módu „E-Power“, který k pohybu využívá pouze elektrickou energii. Hybridní mód „Hybrid Auto“ pak samozřejmě slouží ke kombinaci spalovacího a elektrického motoru. Navolit můžete ještě režim „E-Charge“, který povolá zážehový šestiválec, aby co nejrychleji dobil akumulátor. Nabitý akumulátor si můžete „pošetřit“ například do města za pomocí posledního režimu „E-Hold“.

To nejzajímavější nakonec: Porsche Panamera 4 E-Hybrid je nejlevnější ze všech prodávaných motorizací. Jeho cena začíná na 3 002 000 Kč.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze