O Hondě NSX se toho již napsalo poměrně dost. Tento japonský supersport dostával opravdu velikou péči od japonských inženýrů a vypadá to, že se máme rozhodně na co těšit. Hodna šla dokonce tak daleko, že nakoupila konkurenční supersporty, aby dokázala postavit pokud možno to nejlepší auto na trhu. Jestli se ji to povedlo, tak na to si budeme muset ještě počkat.
Honda NSX – pařížský autosalon 2016
Pod zadním víkem má tento krasavec 3,5litrový, dvakrát přeplňovaný šestiválec, kterému pomáhá hned trojice elektromotorů. Dva z nich pohánějí přední kola a třetí je umístěn u nápravy zadní. Slouží jako generátor pro výrobu energie, která se poté ukládá do baterií. Benzinový šestiválec se poté stará o nápravu zadní. A co výkon? Ten má hodnotu 573 koní a na stovce jste díky němu již za tři sekundy.
A jak vypadá naživo? Jednoduše fantasticky. Honda si dala opravdu záležet a přestože jde o japonský automobil, jeho design je velmi atraktivní. Trošku bych její design přirovnal k BMW i8 – je prostě jiný. Ale nám se líbí. V interiéru najdete poměrně masivní středový tunel a samozřejmě sedadla s pořádným bočním držením, které budete jistě často potřebovat, až budete brát nejednu zatáčku bokem.
Hondu NSX řadím mezi ta auta, která naživo vypadají ještě lépe než na fotografiích. Pokud budete mít tu možnost, rozhodně se na tohoto Japonce běžte podívat. Stojí to totiž za to.
Technické parametry Honda NSX (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 470 × 2 220 × 1 210 mm, 1 730 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 573 koní, točivý moment: 550 Nm / 6 000 ot/min |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od |