Lithium-iontové baterie jsou fajn, ale vývoj jde stále dopředu. Dnes se často mluví o superkondenzátorech nebo o takzvaných pevných bateriích. Do nich se chystá investovat BMW, které v nich vidí jednu z možných cest. Pevné baterie mají mnoho výhod, mezi které patří lepší výkon a také delší životnost.
BMW se rozhodlo spolupracovat se společností Solid Power, která se výrobou a výzkumem těchto baterií zaobírá. Technologie využívá vysokokapacitní katody a vysokokapacitní lithium-kovové anody v kombinaci s pevným separátorem mezi nimi. Baterie jsou 100% anorganické a neobsahují hořlavé ani těkavé látky, proto nebude takový problém baterie hasit. Pevné baterie poskytují dvakrát až třikrát více energie a současně umožňují díky menším nákladům na bezpečnost ušetřit hodně peněz při výrobě. Takové BMW i3 by na jedno nabití mohlo ujet reálně i 600 kilometrů. To nezní špatně, že?
Moc konkrétních informací zatím nemáme, každopádně jsme ale rádi, že se společnosti snaží hledat další řešení. Lithium-iontová baterie má totiž řadu nevýhod. To ví i ve Fisker Automotive, kde s technologií Li-Ion pro model EMotion také nepočítají.
Zdroj: reuters.com