BMW poprvé ukázalo svůj nový model i1. Dočkáme se ho v roce 2021

BMW poprvé ukázalo svůj nový model i1. Dočkáme se ho v roce 2021
  • BMW si dalo za cíl do 4 let představit 12 plně elektrických aut a 13 plug-in hybridů
  • Při této příležitosti ukázalo chystaný hatchback i1
  • Kromě tohoto vozu už něco víme o BMW iX3, i4, i7s a vlajkové lodi iNEXT

BMW se včera vyjádřilo pro autoexpress.co.uk, že v rámci své elektrické a hybridní divize plánuje vypustit 25 aut do 4 let. Tento ambiciózní cíl prokládají prvními snímky chystaného elektrického hatchbacku BMW i1, který by měl dorazit nejdříve v roce 2021. Bližší specifikace přitom prozatím neznáme.

BMW i1

Kromě něj už ale víme, že se jako první dočkáme BMW iX3, jehož koncept jsme mohli vidět minulý rok na veletrhu Auto China 2018. Bude se jednat o první čistě elektrické SUV značky a mezi jeho přednosti patří například pátá generace hnací soupravy s výkonnější sadou baterií o kapacitě 70 kWh, motor s výkonem 200 kW/272 koní a dojezd dle WLTP více než 400 kilometrů. Sériové podoby toho vozu bychom se mohli dočkat už během příštího roku.

Spekuluje se o modelu i4, což podle carmagazine.co.uk má být čtyřdveřové coupé, zaměřené jak na pohodlí, tak rychlost. Z 0 na 100 km/h se zvládne dostat za přibližně 4 sekundy a nabízet má i nadstandardní dojezd přes 600 km. Dalším z připravovaných vozů je technologická vlajková loď iNEXT. Od odhalení konceptu minulý rok jsme se stále ještě moc nedozvěděli, uniklo pouze pár obrázků z výroby a testování vozu, kde jsme si alespoň přiblížili rozměry. Spekuluje se o údajném dojezdu nad 600 km a prvním produkčním modelu v roce 2021, ale to jsou prozatím nepotvrzené informace. Pro milovníky rychlosti je tady pak elektrické BMW i7s, kde se mluví o výkonu až 670 koní, baterii s kapacitou 120 kWh, dojezdu dle metodiky WLTP 580 kilometrů na jedno nabití a pohonu všech kol.

iNEXT Concept, iX3 Concept, i4, i7

Jak můžete vidět na obrázcích, kromě iNEXT se BMW snaží své elektromobily držet podobné svým bratrům se spalovacím motorem. Platforma, kterou má tato značka k dispozici, umožňuje vyrábět elektromobily buď s dvěma motory pro pohon všech kol, nebo levnější verze s jedním motorem a pohonem pouze předních kol.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze