Jak vypadá testování BMW iNEXT? Rozhodně nejde o procházku růžovým sadem

Jak vypadá testování BMW iNEXT? Rozhodně nejde o procházku růžovým sadem
Fotografie: BMW Group
  • Sériová výroba začne v závodě v Dingolfingu v roce 2021
  • BMW iNEXT prochází i testem, kdy je v poušti rozpálené díky slunečnímu záření a následně prudce zchlazené

BMW testuje iNEXT, které se kromě extrémně vysokých teplot a slunečního záření bude muset vypořádat také s trvale prašným prostředím a nezpevněnými povrchy tvořenými pískem, kameny nebo šotolinovým podkladem.

Testy v horkém klimatu jsou nedílnou součástí rozsáhlého a různorodého vývojového a testovacího programu v rámci vývoje sériového modelu. Ten zajistí, že prototypy BMW iNEXT jsou v časově krátkém období vystaveny námaze jako v průběhu celé životnosti vozu. Stejně jako v případě všech nových modelů BMW vede cesta do sériové výroby přes testovací centrum v jihofrancouzském Miramas, Severní smyčku okruhu Nürburgring a další závodní tratě, zimní centrum ve švédském Arjeplogu a také pouštní oblasti s extrémně vysokými teplotami a suchem.

Jízda vysokými rychlostmi, popojíždění v kolonách, extrémní teploty pod a nad bodem mrazu, testování na ledu a sněhu, stejně jako v poušti, to vše jsou fáze provozu, kterým automobil čelí při každodenním používání po dobu mnoha let a které musí předsériový automobil absolvovat ve vysoce koncentrovaném množství. Konstruktéři společně s výkonnou palubní měřicí technikou přitom zaznamenávají reakce vozidla na různé povětrnostní podmínky, lišící se povrchy a další vlivy. Tím je zaručeno, že typická BMW radost z jízdy nebude v budoucích modelech ovlivněna žádnými neočekávanými okolnostmi. Sériová výroba modelu BMW iNEXT začne v roce 2021 v závodě BMW v německém Dingolfingu.

Během rozsáhlých testů v horku je vozidlo po dobu několika hodin opakovaně vystaveno slunečnímu záření a následně zchlazeno. Tímto způsobem vývojáři testují nejen funkčnost elektrických systémů, ale také teplotní stabilitu materiálů používaných v interiéru. Vývojoví inženýři neakceptují žádné vrzání nebo praskání, a to ani v případě náhlých a intenzivních teplotních výkyvů. Kromě toho poušť Kalahari nabízí ideální podmínky pro testování těsnosti různých víček, dveří a kapot proti prachu. BMW iNEXT během tisíců testovacích kilometrů ujetých po nezpevněných cestách, dunách a krajinou se suchými křovisky zvíří velké množství prachu, ale žádný se dovnitř nedostane.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze