BMW iNEXT prochází náročným zimním testováním za polárním kruhem

BMW iNEXT prochází náročným zimním testováním za polárním kruhem
  • Nový elektromobil skupiny BMW Group prochází prvními komplexními testy
  • Sériová verze se plánuje na rok 2021

Nová technologická vlajková loď BMW Group BMW iNEXT prochází prvními komplexními testy pohonu, podvozku a odpružení v extrémních podmínkách v testovacím centru Arjeplog. Zde se tento vůz aktuálně komplexně testuje v extrémních klimatických a silničních podmínkách. Cílem optimalizace jsou úpravy a harmonizace všech komponentů pohonu, podvozku a odpružení. Sériová verze se v továrně BMW v Dingolfingu začne vyrábět v roce 2021. Vůz v sobě integruje všechny klíčové prvky autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES) tak, jak to bylo definováno ve strategii společnosti NUMBER ONE > NEXT.

Testovací jízdy s BMW iNEXT jsou prováděny na sněhem pokrytých silnicích a zamrzlých jezerech. Každodenní testování je doprovázeno nejen nízkými teplotami, ale i minimální přilnavostí povrchu. Největší výzvou pro elektrický motor, vysokonapěťovou baterii a chladicí systém BMW iNEXT jsou právě nízké teploty. Testovací tým také věnuje výjimečnou pozornost systému řízení toků energií eDrive. Tým analyzuje, jakým způsobem extrémní teploty pod nulou ovlivňují systémy ukládání energie a dobíjení, jak se elektrická energie přenáší do elektromotoru, jak je elektrický systém zásobován energií a jak podmínky ovlivňují reakce systémů topení a klimatizace. Nad úroveň běžného každodenního provozu jsou zároveň testovány i systémy přenosu výkonu a regulace podvozku.

BMW iNEXT testování

Na uzavřených, ledem pokrytých površích lze zásah elektronických systémů podvozku vyvolat i v nízkých rychlostech. Pro inženýry to znamená, že mohou například analyzovat interakci systému pohonu všech kol, který byl vyvinut speciálně pro elektrický pohon, nebo stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Následně mohou průběžně optimalizovat jednotlivé procesy na základě přesně se opakujících podmínek.

V těchto extrémních podmínkách jsou jemně laděny i systémy řízení a brzd. Stejně jako účinek brzd, tak i systém rekuperace energie při jízdě setrvačností musí být přesně nastaven pro každou jízdní situaci. Cesty kolem švédského Arjelplogu poskytují pro tento typ zkoušek ideální podmínky. BMW iNEXT je konfrontováno s celou škálou výzev dynamické jízdy. V zimě je testováno na štěrku a suchém asfaltu, stejně jako na extrémně kluzkých a hladkých ledových površích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze