SUV iNEXT, elektrické MINI a iX3. To je budoucnost elektromobility v podání BMW

SUV iNEXT, elektrické MINI a iX3. To je budoucnost elektromobility v podání BMW
  • Projekt iNEXT má být stavebním kamenem pro budoucnost, z nějž bude celá společnost BMW a všechny její značky profitovat
  • Sériová verze BMW iNEXT se bude od roku 2021 vyrábět v Dingolfingu
  • V roce 2019 konečně dorazí elektrické MINI

Před deseti lety BMW Group uvedla „project i“, který byl součástí strategie NUMBER ONE, a ihned se stal průkopníkem v oblasti elektrické mobility. V současnosti jsou vozy se spalovacími motory a plug-in hybridními pohony postaveny na stejném technickém základě. Jedním z úspěchů vývoje, který se představil v roce 2009 v rámci zmíněného projektu, byla flexibilní výroba přizpůsobená poptávce. BMW iNEXT má značný význam pro vývoj nářadí a komponentů pro budoucnost. Nová architektura pro pohon předních, všech nebo zadních kol plus nejmodernější továrny umožňují, že BMW Group může rychle měnit poměr výroby jednotlivých druhů pohonu. V roce 2025 bude BMW Group nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž 12 bude představovat čisté elektromobily.

iNEXT –nový milník

BMW Vision iNEXT ukazuje možnosti autonomního řízení, které však není z tak vzdálené budoucnosti, jak by se mohlo zdát. Je ukázkou nové svěží energie a současně ukazuje zaměření BMW na budoucnost individuální mobility. V roce 2021 dostane radost z jízdy novou tvář v podobě sériového modelu BMW iNEXT, které na silnice vůbec poprvé přinese v jednom automobilu propojené inovace z různých oblastí. Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v BMW iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. BMW iNEXT ukazuje tři různé vizionářské aplikace přístupu „Shy Tech“ v podobě Inteligentního osobního asistenta, materiálů a osvětlení. Inteligentní osobní asistent se aktivuje po vyslovení „Hej BMW“. BMW iNEXT se stává integrální částí digitálního světa svých majitelů a je automaticky propojeno s BMW Connected, chytrými zařízeními majitele a chytrou domácí sítí. Umožní například zavřít okna v domě prostřednictvím hlasového povelu.

Místo řidiče je v prostorném interiéru jasně rozpoznatelné podle dvojice velkých barevných displejů a volantu. Nízká palubní deska s béžovým látkovým čalouněním vhodně ladí s dřevěnými výplněmi, stejně jako s dřevěnou podlahou. Společně vytvářejí uvolňující vnitřní prostor. V režimu „Boost“ jsou volant a displeje nasměrovány k řidiči. Po aktivaci režimu „Ease“ se prostředí kolem řidiče změní: volant se mírně odsune a vytvoří otevřenější prostor před řidičem. Zobrazení na displejích změní podobu z informací zaměřených především na jízdu na režim „objevování“, který řidiči a spolujezdcům nabízí různá místa a akce probíhající v okolí, jež by je mohly zajímat. Hlavové opěrky lze v tomto režimu sklopit dozadu, což usnadní komunikaci mezi cestujícími v první a druhé řadě.

Při pohledu z boku vypadá BMW iNEXT svojí svalnatostí a robustností jako moderní SAV od BMW. Praktická dvouprostorová karoserie s dlouhou linií střechy slibuje značný vnitřní prostor. Dlouhý rozvor náprav spolu s krátkými převisy dodávají profilu vozu dynamický výraz, povrchy s jasně tvarovanými plochami vytvářejí dojem vyrýsovaných svalů. Zdůrazněné tvary blatníků z celku nepřehlédnutelně vystupují zásluhou jednoznačně vedených linií. Velká 24palcová kola mají aerodynamicky řešený design, který zaujme jak svými tvary, tak účinností. Tvary automobilu jsou velmi hladké i zásluhou absence zpětných zrcátek, které nahradily kamery, stejně jako osvětlených, na dotyk citlivých ploch, jež mají funkci vnějších klik. Zajímavým prvkem konceptu jsou proti sobě otevírané dveře bez středového B sloupku. Po otevření zajistí nerušený výhled do celého vnitřního prostoru a také na povrchy vyrobené z uhlíkových kompozitů. Černé obklady spodních částí dveří dodávají automobilu styl SAV, modrý proužek poukazuje na elektrický pohon.

2019: Elektrické MINI

V červenci roku 2017 MINI oznámilo, že v třídveřové karoserii uvede na trh plně elektrický model. Výroba elektrického MINI začne v roce 2019 a zákazníci budou moci vybírat ze tří druhů pohonu: ze spalovacího, plug-in hybridního a čistě elektrického. Pohon budoucího elektrického MINI bude vznikat v továrnách BMW Group v Dingolfingu a Landshutu, což jsou ve výrobní síti kompetenční centra pro elektrickou mobilitu. Hnací soustava se do vozidel integruje v britské továrně BMW Group v Oxfordu, protože právě zde vzniká nejvíce třídveřových MINI.

2020: Sériová podoba BMW Concept iX3

Studie BMW Concept iX3 představená v Pekingu na Auto China 2018 je pohledem do budoucnosti. Půjde o první model Sports Activity Vehicle od BMW s čistě elektrickým pohonem, a to bez kompromisů v oblastech praktičnosti a komfortu. Jednou z inovací BMW Concept iX3 bude fakt, že přijde na trh s pátou generací technologie elektrického pohonu budoucnosti jménem BMW eDrive. Její hlavní předností je propojení elektromotoru, převodovky a výkonové elektroniky do jednoho samostatného komponentu. Pátá generace elektrické hnací soustavy navíc přinese také výkonnější sadu baterií. Elektromotor disponuje výkonem 200 kW / 272 koní a dojezd činí v cyklu WLTP více než 400 kilometrů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze