Studie BMW Concept iX3 představená v Pekingu na Auto China 2018 je pohledem do budoucnosti. Ukazuje se nyní také na autosalonu v Paříži. Půjde o první SUV od BMW s čistě elektrickým pohonem, a to bez kompromisů v oblastech praktičnosti a komfortu. Jednou z inovací BMW Concept iX3 bude fakt, že přijde na trh s pátou generací technologie elektrického pohonu budoucnosti jménem BMW eDrive. Produkční verze se již nebude o moc lišit a dočkáme se jí v roce 2020.
Její hlavní předností je propojení elektromotoru, převodovky a výkonové elektroniky do jednoho samostatného komponentu. Pátá generace elektrické hnací soustavy navíc přinese také výkonnější sadu baterií s kapacitou 70 kWh. Elektromotor disponuje výkonem 200 kW / 272 koní a dojezd činí v cyklu WLTP více než 400 kilometrů. Čistě elektrické modely budou v budoucnu doplněny logem divize BMW i. Toto logo je na konceptu umístěné jak na bocích, tak na zadní části.
Mnichovská automobilka se na elektrifikaci důkladně připravuje. Na vylepšených modelových platformách bude možné postavit vůz s pohonem jedné i obou náprav a zároveň verzi se spalovacím motorem, plug-in hybridním systémem nebo čistě elektrickým pohonem.
Pro skalní fanoušky může být tento model trochu překvapením. Nemluvíme pouze o elektrickém pohonu, u kterého si sami ještě netroufneme říct, jestli dokáže přinést skutečnou zábavu za volantem. Řeč je ale hlavně o masce chladiče, která si sice drží náznak ledvinek, ale nově jsou propojené. Samo BMW se netají tím, že elektrické modely si půjdou vlastním designovým směrem. U klasických BMW pro petrolheady se takových změn nejspíš nedočkáme. BMW iX3 se ale od klasické X3ky liší pouze ledvinkami a několika detaily.