Audi e-tron ční nad ostatními modely Audi. Na cestě k úspěchu nemá překážek

1
Audi e-tron ční nad ostatními modely Audi. Na cestě k úspěchu nemá překážek
  • Audi e-tron chce zákazníky na svou stranu na úkor Mercedesu EQC, Jaguaru I-PACE i Tesly Model X
  • Jedná se o další elektromobil, který na první pohled o sobě neříká, že jezdí na elektřinu
  • Mít Audi e-tron můžete i bez zpětných zrcátek, které nahradí kamery

Audi e-tron se ve světové premiéře světu ukázal jako poslední z vrhu takovýchto vozů. Jaguar I-PACE už na trhu nějaký měsíc je, o Tesle Model X nemluvím a dřívější premiéru Audi vyfoukl Mercedes. Ale ono je to vlastně jedno. Mercedes i Jaguar dorazí na trh až příští rok.

Audi e-tron (autosalon Paříž 2018)

Audi e-tron se mi po designové stránce líbí ze všech nejvíce. Také Audi zachovalo masku chladiče, čímž auto tak nějak hned nekřičí „Ahoj, já jsem elektromobil!“ Záď zase odkazuje na své spalovací sourozence jako Audi A8, Audi A6 či Audi Q8. Tím myslím spojené zadní světlomety. Designové není tak nápadité jako Jaguar I-PACE. Každopádně pro koncového uživatele je jedině dobře, že si má z čeho vybírat.

Dojezd 400 kilometrů dle nového standardu WLTP zní dobře, ostatně jako 300 kW, které Audi o délce 4 901 milimetrů, šířce 1 935 milimetrů a délce 1 616 milimetrů rozhýbou z klidu na sto za 5,7 sekundy. Ani velikost zavazadelníku není špatná, a to rovných 660 litrů.

Audi e-tron bude k dispozici na českém trhu na přelomu roků 2018 a 2019, a to za cenu okolo 2 milionů korun.

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč