Dnes k večeru se konala tisková konference, kde Mercedes světu podrobně představil svůj dlouho očekávaný, první elektromobil z rodiny EQ – model EQC. Pro Mercedes je to skutečně přelomová událost, neb jde o první pořádný elektromobil s trojcípou hvězdou ve znaku. Novinka půjde proti Jaguaru I-PACE, Tesle Model X či Audi e-tron, které se světu ukáže o pár dní později. Mercedes EQC jsme už viděli jako koncept několikrát. Automobilka však v sériové podobě upustila od přední části, kterou dříve tvořily modré diody. Ostatně to už tak bývá, že koncepty bývají daleko odvážnější a sériové modely pak umírněnější.
Designově, karoserií i velikostně vychází nové EQC z modelu GLC, a tak půjde o SUV střední třídy, které je shodou okolností velikostně velmi podobné právě SUV od Jaguaru. Oproti němu má ale vyšší stavbu a větší zavazadlový prostor.
Mercedes EQC má v útrobách dva elektromotory, každý na jedné nápravě. Nabízejí výkon 408 koní a točivý moment 765 Nm. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Dojezd na jedno nabití dle cyklu NEDC má být až 450 kilometrů a o dojezd se starají baterie o kapacitě 80 kWh. Takový Jaguar I-PACE má dojezd na podobné úrovni, ostatně oba elektromobily jsou i podobně velké, takže si s trochou nadsázky půjdou po krku. Jde však o výsledky laboratorních podmínek. Jak moc se budou konkurenti lišit na reálných silnicích budeme muset zjistit při testu, ale reálná hodnota bude spíše na úrovni 350 až 400 kilometrů.
Průměrná spotřeba má být 22,2 kWh na každých sto kilometrů. Na výběr je hned z několika jízdních režimů, a to Comfort, Eco, Sport a Max Range. Zrychlení z klidu na sto je otázkou 5,1 sekundy. Interiér se nese ve velmi podobném duchu jako v ostatních nových modelech od německé automobilky. Kombinuje již známý design z třídy C nebo GLC s vrchní, futurističtější částí se dvěma Full HD displeji, které známe už z třídy A nebo G.
První elektrické SUV od Mercedesu si po technologické stránce povede velmi dobře. K dispozici jsou například MULTIBEAM LED světlomety, pokročilý adaptivní tempomat, asistent udržování v pruzích, automatické parkování a mnoho dalších známých technologických vychytávek. Mercedes však nešel cestou jako Audi se svým elektrickým SUV. To jako jedno z prvních automobilů na trhu nabídne místo zrcátek kamery, zatímco Mercedes se drží klasiky. Infotainment je stejný jako například v novém Mercedesu třídy A či v třídě G, tedy v podání zbrusu nového MBUX systému, který lze ovládat hlasem, touchpadem, otočným ovladačem nebo dotykově. Potěší kompletní podpora češtiny včetně hlasového ovládání. K dispozici má být i podpora Apple CarPlay a Android Auto. Díky neustálému připojení auta na internet a aplikaci Mercedes Me si EQC budete moci nechat dopředu vytopit či klimatizovat, vzdáleně zamknout, najít nebo spustit nabíjení.
Když už se dostáváme k otázce nabíjení, tak Mercedes je ve standardu vybaven palubní nabíječkou o výkonu 7,4 kW. Maximální výkon, kterým může být Mercedes EQC nabíjen stejnosměrným proudem u rychlonabíjecích stanic, je 110 kW. Při takovém výkonu je baterie nabitá za 40 minut, avšak pouze do 80procentní kapacity. Takové nabíječky Mercedes společně s dalšími výrobci staví po celé Evropě v rámci projektu IONITY. V Česku bohužel stojí nabíječky pouze s výkonem 50 kW a doba nabíjení tak bude minimálně dvojnásobná.
Při testování Mercedes proháněl okolo 200 kusů modelu EQC ve všech možných podmínkách: od velkých mrazů až po velká vedra, v písku i sněhu i dalších extrémnějších podmínkách. Jak moc dobrý elektromobil se Mercedesu povedlo postavit zjistíme, až auto obdržíme na plnohodnotný redakční test. Na ten si ale budeme muset ještě chvíli počkat, protože sériová výroba EQC bude zahájena v roce 2019. Stane se tak v závodě Mercedes-Benz v Brémách, přípravy už probíhají. K prvním zákazníkům by se elektromobil od Mercedesu mohl dostat v polovině příštího roku. Cena prozatím oznámena nebyla.
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Rozměry | 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Výkon | 300 kW |
Baterie | 88 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 454 km (WLTP) |