Toyota RAV4 je pravé hybridní SUV. V Paříži je k vidění nová generace

Toyota RAV4 je pravé hybridní SUV. V Paříži je k vidění nová generace
  • První generaci modelu RAV 4 uvedla Toyota již v roce 1994
  • Základem dynamických kvalit nové Toyoty RAV4 je zbrusu nová podvozková platforma TNGA

Uvedením původního modelu RAV4 v roce 1994 představila Toyota světu nový typ vozu, který spojuje schopnosti vydat se kamkoli a robustní postoj SUV s kompaktními rozměry a ovladatelností srovnatelnou s klasickým hatchbackem. Stejně průkopnický přístup zastává i zbrusu nová pátá generace Toyoty RAV4, která se na autosalonu v Paříži poprvé představuje evropským zákazníkům. Tento model posouvá SUV do nové éry výkonů, schopností a bezpečnosti v kombinaci s výhodami architektury TNGA (Toyota New Global), což znamená nízké těžiště a výrazně vyšší tuhost karoserie. To má přímý odraz v příkladném řízení, jízdním pohodlí a prostorném interiéru.

Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí na architektuře TNGA, v obou případech výkonnější a úspornější než u současného modelu. Nové hybridní ústrojí 2,5 litru přináší nízkou spotřebu i emise, tichý chod, vyšší výkon a dynamičtější odezvu. Nejvyšší systémový výkon činí 222 k (163 kW) – oproti 197 k (145 kW) u odcházejícího modelu – což svědčí o tom, že nejnovější hybridní technologie Toyota s autonomním dobíjením nebude postrádat potřebnou sílu. Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 8,1 sekundy. Hybridní pohon Toyota čtvrté generace s autonomním dobíjením má v modelu RAV4 premiéru a přináší celou řadu výhod.

Toyota RAV4 Hybrid je vybavena znatelně vylepšeným a schopnějším systémem elektrického pohonu všech kol AWD, jenž není spojen s žádnými kompromisy: přináší nižší spotřebu paliva ve městě, tišší chod za vysokých rychlostí a lepší záběrové schopnosti na površích s nízkou adhezí. Je také prostorově méně náročný a lehčí než mechanické systémy AWD, takže odpadá negativní vliv na spotřebu paliva a obestavění prostoru. Systém elektrického pohonu AWD automaticky optimalizuje poměr rozdělování točivého momentu podle jízdních podmínek.

V závislosti na stupni výbavy se budou standardně nebo na přání nabízet prvky jako elektricky ovládané panoramatické střešní okno, odvětrávání sedadel, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a až pětice USB portů po celé kabině k připojení nejrůznějších zařízení. Vybírat bude možné ze široké škály volitelných paketů a prvků příslušenství, aby si majitelé mohli svoji Toyotu RAV4 dokonale vybavit v souladu s preferovaným životním stylem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze