Model RAV4 je pro Toyotu velmi důležitý, vezmeme-li v potaz boom SUV. Proto se Toyota na mezinárodním autosalonu v New Yorku vytasila již s pátou generací, která poprvé využívá podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta by měla přinést výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti a dokonce i potěšení za volantem.
RAV4 se rozhodla nedržet při zemi a nejnovější model vypadá o mnoho robustněji. To dokazuje mimo jiné vyšší světlá výška i širší rozchod kol. Do délky pak vůz tolik nenarostl, na délku mu naměříte 4 600 mm. Zkrátil se ale přední i zadní převis karoserie a rozvor byl protažen o 30 mm. Šířka vozidla se zvětšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, což by mělo mít vliv na prostor pro posádku v kabině.
Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace. Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru dostane vyšší výkon a dynamičtější odezvu. Přesné údaje o výkonech soustavy však zatím nejsou k dispozici. K dispozici pak bude i nový benzinový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Výrazné vylepšení se týká i stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol, čímž dosahuje vysokého točivého momentu, snižuje energetické ztráty, pomáhá redukovat spotřebu paliva a nabízí lepší schopnosti pohonu AWD v terénu. Nová platforma snížila těžiště a vylepšila rozložení hmotnosti, což by v kombinaci s tužší karoserií mohlo při jízdě hrát velkou roli.
Nepříjemnou zprávou je, že na evropský trh se pátá generace RAV4 dostane až v prvním čtvrtletí roku 2019. Do té doby si budeme muset vystačit s tou současnou.
Zdroj: newsroom.toyota.eu